بي خطر ترين روش تشخيص دقيق فيبروز كبد با استفاده از دستگاه فيبرواسكن در درمانگاه شهید مطهری شیراز انجام می شود .

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: براي نخستين بار بخش گوارش درمانگاه تخصصي و فوق تخصصي شهيد آيت الله مطهري شيراز به دستگاه پيشرفته  فيبرواسكن با اعتباري افزون بر 450 میلیون تومان مجهز شده است .

دکتر سید ابوالفضل هاشمی افزود: دستگاه فيبرواسكن بي خطر ترين روش تشخيص دقيق فيبروز كبد مي باشد که در حال حاضر امکان ارایه این خدمت به بیماران در درمانگاه شهید مطهری شیراز فراهم شده است .

وی اظهار داشت: كبد از مهمترين ارگان هاي حياتي بدن است كه اعمال فيزيولوژيك مهم و متعددي از جمله تصفيه خون را بر عهده دارد .

دکتر هاشمی بیان کرد: آسيب به كبد در مواردي مزمن و غير قابل بازگشت است و بعضا بدون علامت و صرفا با انجام آزمايشات دوره اي مي توان به اين آسيب پي برد، بنابراین تجهیز مراکز درمانی به وسایل پیشرفته امکان تشخیص زودهنگام را فراهم می کند .

وی گفت: فيبروز كبد در واقع تخريب پيش رونده بافت كبدي است كه تشخيص اين امر در گذشته با ورود سوزن به بدن بيمار و گرفتن نمونه انجام مي شد و خوشبختانه با ورود اين دستگاه اين تشخيص بدون هيچ خطري انجام مي گيرد .

دکتر هاشمی تصریح کرد: این دستگاه جدید با روشي غير تهاجمي کار می کند كه از طريق تماس پروب دستگاه كه شبيه پروب سونوگرافي است انجام مي گيرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: فیبروز ، کبد ، اسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار