نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها با عهدشکنی در طول تاریخ چهره جامعه بشری را مخدوش کرده و مایه بدنامی خود شدند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: حرکت اخیر آمریکا در نقض آشکار توافقنامه ژنو نشان داد که این کشور نه تنها قابل اعتماد نیست بلکه بر هیچ عهد و پیمان و شرط و شروطی که حتی منافع جهانی در آن باشد، ارزشی قائل نیست و سعی می‌کند با رفتار دیکتاتوری تفکر کدخدای یکه‌تاز را در عرصه جهانی به شکل ظالمانه بازی کند.

وی گفت: هر چند ابهت آمریکا در سال‌های اخیر و به دنبال حمله به عراق، افغانستان و بسیاری از مسائل پشت پرده از بین رفته و حتی دچار تزلزل شده اما آمریکا با جانبداری از رژیم صهیونیستی همیشه سعی کرده منافع این رژیم جعلی را بر منافع کل بشریت ترجیح دهد تا بتواند برخی از اهداف سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای خود را پیش ببرد.

حقیقت‌پور با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر در ژنو خاطرنشان کرد: برخلاف آمریکا که با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توافق اخیر را زیر پا گذاشت اما حداقل انتظار آن است که دیگر اعضای مذاکره‌کننده به تعهدات خود پایبند باشند و بیش از این جامعه بشری را به تمسخر نگیرند.

این نماینده مجلس بیان کرد: صداقت ایران در همه احوال و رویدادهای 34 سال اخیر روشن و معلوم بود و این آمریکایی‌ها بودند که با انواع فریب و نیرنگ سعی می‌کردند تا به هر نحوه ممکن ایران را تحت فشار قرار داده و امتیازی را بگیرند اما با درایت و مدیریت شایسته مقام معظم رهبری نه تنها در این 34 سال باجی به آمریکا نداده‌ایم بلکه همیشه مدافع حق و حقوق واقعی خود در عرصه‌های بین‌المللی بودیم.

حقیقت پور با اشاره به برخی فرافکنی آمریکایی‌ها در موضوع هسته‌ای و ادعاهای غلط آنها در اجازه ندادن مسئولان ایران به بازدید از تأسیسات هسته‌ای افزود: ما بارها اعلام کردیم که نه تنها در این زمینه مشکلی نداریم بلکه با شفافیت و روشنگری حاضر هستیم تمام دستاوردهای علمی و هسته‌ای خود را به معرض دید جهانیان بگذاریم چرا که همه آنها صلح‌آمیز و در مسیر حفظ منافع ملت‌های دنیاست و هیچ عدولی در این زمینه صورت نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: ما بیش از هر زمان دیگر مصمم در مقابله با تحریم‌های دشمنان هستیم و جمهوری اسلامی ایران صداقت خود را در این توافق نشان داد اما آمریکایی‌ها با اعلام تحریم‌های جدید به سمت و سویی حرکت کردند تا تعهدات ژنو سست و بی‌بنیان شده و اسباب آبروریزی خودشان شوند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، عهد ، شکنی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.