بودجه آموزش و پرورش کشور 2 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهرستان ساری از افزایش 2 هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش در کشور خبر داد و گفت:بودجه آموزش و پرورش کشور از مبلغ 17 هزار میلیارد تومان به 19 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه پژوهشگران کشور ما در حوزه‌های مختلف علمی رتبه ممتازی را کسب کردند. افزود: در چشم‌انداز 1404 کشور ما باید در کشور در همه سطوح رتبه اول منطقه را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه پژوهش و بهداشت و درمان به اهداف پیش‌بینی شده در چشم‌انداز 1404 بسیار نزدیک شدیدم و رتبه دوم منطقه در اختیار کشور ما است و همین‌طور در حوزه علم و فن‌آوری رتبه نخست منطقه متعلق به ایران اسلامی است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت:دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده را نباید متعلق به دولت‌ها بدانیم و این پیشرفت‌ها متعلق به نظام و تدابیر رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های دانشمندان کشور در حوزه هوا و فضا افزود:در کشور برنامه‌ریزی برای حضور در هزار و360 کیلومتری فضا درحال انجام است که جلوه‌ای از تلاش پژوهشگران برتر است.

احمدی لاشکی تاکید کرد:جوانان مانند مصطفی احمدی روشن،شهریاری‌ها و رضایی‌ها را توسعه و پیشرفت را به خوبی برای ما باز کردند و ما نیز امروز باید همین مسیر را به خوبی ادامه بدهیم.

وی با بیان اینکه امروز جایگاه فن‌آوری و پژوهش در کشور ما روز به روز به سمت تعالی در حرکت است. گفت: جوانان ایران اسلامی مستعد و دارای ظرفیت بسیار بزرگی هستند و باید قدرشان را بدانیم و از سوی دولت و مجلس باید حمایت شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به افزایش 2 هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و گفت: بودجه آموزش و پرورش کشور از مبلغ 17 هزار میلیارد تومان به 19 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسید که 90 درصد این بودجه مربوط به حقوق و هزینه‌های این سازمان است.

احمدی لاشکی با اشاره به افزایش دو برابری بودجه دانشگاه فرهنگیان در کشور افزود: بودجه 72 میلیارد تومانی این دانشگاه در امسال به 146 میلیارد تومان رسید که 63.5 درصد این بودجه مربوط به حقوق و دستمزد است و 30 درصد این بودجه برای سایر اقدامات در این دانشگاه اختصاص می‌یابد.

وی خواستار توسعه فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در کشور شد و گفت: توسعه فضای عمرانی در دانشگاه فرهنگیان باید همراه با پژوهش باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از همسایه بودن دانشگاه فرهنگیان ساری با زندان ساری بیان داشت: کارهای سازه نیز باید بر اساس پژوهش باشد و همسایه بودن دانشگاه فرهنگیان و زندان ساری نشان می‌دهد که در این امر به نحو مناسب کار نشد.

احمدی لاشکی از تصمیمات جدید مجلس برای حذف کنکور از دانشگاه خبر داد و گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشگاه در حال تصویب قانونی است که تنها برای 30 درصد از رشته‌ها دانشگاهی کنکور گذاشته شود./س

انتهای پیام ///

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.