همایش نكوداشت زنده‌یادان جلال و شمس آل احمد با عنوان «جلال و شمس روشنفكرانی متفاوت»، روز 25 آذر ماه در سالن همایشهای موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران؛ این همایش به مناسبت سالروز درگذشت شمس آل احمد و با هدف شناخت بیشتر جلال و شمس آل احمد به عنوان شخصیتهایی تاثیرگذار در زمینه‌سازی فكری و نظری برای انقلاب، همچنین بررسی و تحلیل منصفانه روشنفكری این دو برادر، برگزار خواهد شد.
 
در این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی، حجت‌الاسلام و المسلمین رسول جعفریان، دكتر یحیی یثربی، دكتر سعید محبی، محمدحسین دانایی (خواهرزاده شمس و جلال) و محمد بقائی ماكان پیرامون شخصیت شمس و جلال و بیان تفاوت روشنفكری این دو برادر با روشنفكری متعارف و متمایل به غرب سخنرانی می‌كنند.
 
همچنین چهره‌هایی چون ویكتوریا دانشور (خواهر سیمین دانشور) و سید مهدی طالقانی (فرزند آیت‌الله طالقانی) به بیان خاطراتی از شمس و جلال آل احمد خواهند پرداخت.
 
این همایش از ساعت 14تا 17 روز 25 آذرماه با حضور جمعی از پژوهشگران، صاحبان اندیشه و نیز دوستان و یاران زنده یادان جلال و شمس آل احمد در سالن اجتماعات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار