مسئول روابط خارجي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) روابط اين جنبش با ايران را خوب و مثبت توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سما، «اسامه حمدان» يکشنبه شب گفت :« اين موضوع کاملا روشن است که  روابط ما با ايران  به بيش از دو دهه پيش برمي گردد و اگر چه طرفين درباره برخي  موضوعات اختلاف نظر و ديدگاه  متفاوت دارند اما اين به معناي قطع روابط حماس با ايران نيست ».

اسامه حمدان تصريح کرد روابط فعلي ميان حماس و ايران در مسير درست و مثبتي پيش مي‌رود. حمدان تاکيد کرد مقاومت فلسطين  هم اکنون شرايط مطلوب و خوبي دارد و تحريمهاي اسرائيل و نيز  تغييرات بنيادي و گسترده در کشورهاي منطقه به انزواي سياسي مقاومت منجر نشده است.

وي خاطر نشان کرد  جنبش حماس با کشورهاي مختلف منطقه  رابطه بسيار خوب و نزديکي دارد و ادعاي انزواي سياسي حماس در منطقه  در واقع  توهم برخي‌ها و يا روياي بيمار برخي افراد ديگر است.

 اسامه حمدان  با اشاره به تحرکات و تلاشهاي گسترده ديپلماتيک  رهبران حماس با کشورهاي مختلف، تصريح کرد سفر اخير خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس به مالزي و ديدار با مقامات بلند پايه اين کشور بيانگر اين واقعيت است که حماس منزوي نيست.

حمدان گفت :« بايد بپذيريم که منطقه ما شاهد تحرکات سياسي بي‌سابقه است و هيچ کس نمي‌تواند نتايج اين تحرکات را پيش بيني کند و تنها نتيجه قابل پيش بيني اين است که اراده و خواست ملتها در نهايت محقق خواهد شد».

وي گفت: « تحقق اراده ملت ها در نهايت به نفع آرمان ملت  فلسطين است و به همين سبب ما منزوي نيستيم و اگر چه  با مشکلاتي  روبرو هستيم اما مي کوشيم آنها را برطرف سازيم ».

مسئول روابط خارجي حماس تصريح کرد مقاومت در شرايط خوب و آرماني است  و براي مقابله با هر گونه تجاوز احتمالي ارتش اسرائيل به نوار غزه از آمادگي کامل برخور دار است و بي‌شک مقاومت با تجهيزات نظامي پيشرفته اي که در اختيار دارد، پاسخ کوبنده و غافلگير کننده به  اسرائيل خواهد داد.

اسامه حمدان  درخصوص روابط حماس با مصر گفت: « من به طور علني اعلام  مي کنم که دست دوستي ما به طرف همه  برادران عرب منطقه از جمله مصر دراز است اما تقويت روابط بايد دو جانبه باشد و برقراري هر رابطه  مستلزم فراهم شدن يک سري شرايط است و به اعتقاد ما مهمترين شرايط براي برقراري روابط حماس با قاهره اين  است که مصر به جاي  تشديد تحريمها عليه نوار غزه در مسير کاهش تحريمها عمل کند ».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۲
مقاومت نماها
آخرین اخبار