مدیرعامل انجمن علمی گردشگری ایران از نبود برنامه و عدم اولویت بندی در حوزه گردشگری در کشور انتقاد کرد و گفت: متأسفانه ایران جایگاه خاصی در صنعت هزارمیلیارد دلاری گردشگری جهان ندارد

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ،   ، بایسلامی در سمینار علمی آموزشی آشنایی با صنعت گردشگری کردستان در سنندج گفت: متأسفانه علی رغم قابلیت ها و توانمندی های ویژه ایران اسلامی در حوزه گردشگری تاکنون نگاه خاصی به این حوزه نشده است.
وی افزود: مبحث گردشگری در سیاست گذاری و اولویت بندی دولتی جایگاه والایی نداشته و متأسفانه دولت های مستقر در کشور هموار درآمدهای نفتی را در اولویت قرار داده اند و از این صنعت پایدار مغفول مانده اند.
بایسلامی اضافه کرد: برای درآمدزایی و ایجاد استغال های پایدار نیازمند توسعه صنعت گردشگری و توجه ویژه به این حوزه هستیم چرا که این صنعت از لحاظ فرهنگی و اقتصادی جایگاه والایی دارد و می تواند صنعتی پایدار و ارزآور برای کشور محسوب شود.
مدیرعامل انجمن علمی گردشگری ایران افزود: متاسفانه جایگاه خاصی در گردشگری جهانی نداریم و یکی از ضعیف ترین کشورها هستیم و برنامه خاصی هم در حوزه گردشگری نداریم.
بایسلامی افزود: گردشگری فرصت خوبی را برای سرمایه داران ایجاد می کند و یکی از پرسودترین صنایع است که هم برای فقرا و هم ثروتمندان دارای منفعت های بسیاری است.
وی در پایان سخنان خود به توانمندی های استان کردستان در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: بدون شک کردستان می تواند به یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور تبدیل شود و در سایه تلاش متولیان امر و فعالان این حوزه می توان آینده ای روشن را برای ارتقای صنعت گردشگری این استان پیش بینی کرد./س
انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، زیان ، ثروتمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.