کاربردی کردن علوم و خلق ثروت از علم مهمترین الویت پژوهشی واحد علوم و تحقیقات است دانشگاه آزاد اسلامی به پشتوانه ی نیروی انسانی و دانشجویان نخبه ، جوان و با انگیزه ای که دارد می تواند گام های موثری در تولید علم و ثروت برای کشور بردارد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر محمدحسین مدرسی معاون پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی گفت: اگر پژوهش تنها در خدمت پژوهش باشد، فی نفسه فاقد ارزش است. پژوهش هنگامی با ارزش است که برای رسیدن به اهداف متعالی که در خدمت مردم و کشور است ، استفاده می شود.

وی بر تبدیل علم به فن آوری و ثروت برای خدمت به کشور تاکید کرد و گفت: مدیریت دانشگاهی کشور با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و شرایط فعلی کشور باید به دنبال کاربردی کردن علوم در رشته های مختلف دانشگاهی و تبدیل آن به ثروت و تولید در کشور باشند.

دکتر مدرسی با بیان این مطلب که تولید علم تنها به بالا بردن رتبه ی علمی کشور کمک می کند ، افزود: یکی از مهمترین اولویت های پژوهشی واحد علوم و تحقیقات در راستای حماسه اقتصادی و حمایت از تولید کشور ، کاربردی کردن علوم و خلق ثروت از علم است.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: با توجه به اینکه در طول سال به طور متوسط 7هزار پایان نامه و رساله  در واحد علوم و تحقیقات تولید می شود، معتقدیم اگر تنها هزار پایان نامه و رساله  به مرحله ی تولید برسد بسیاری از مشکلات حال حاضر کشور در بخش های مختلف اقتصادی ، صنعتی ، اجتماعی و .... مرتفع می شود.

وی با بیان این مطلب که در واحد علوم و تحقیقات به دنبال دست یابی به فن آوری مطلوب هستیم ، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به پشتوانه ی نیروی انسانی و دانشجویان نخبه ، جوان و با انگیزه ای که دارد می تواند گام های موثری در تولید علم و ثروت برای کشور بردارد.

وی گفت : مدیران واحد علوم و تحقیقات به دنبال تربیت نیروهایی هستند که پس از فراغت از تحصیل از محل پایان نامه و رساله  تحصیل خود ، درآمد و شغل مناسبی را کسب کنند.زیرا معتقدیم صرف تربیت نیروی انسانی ، با تحصیلات عالی ولی بدون شغل، تنها موجب تربیت نیروی بیکار و پرتوقع در کشور می شود.  

دکتر مدرسی از عدم وجود الویت های پژوهشی مشخص و مدون در واحد علوم و تحقیقات انتقاد کرد و گفت: دانشجویان واحد علوم و تحقیقات برای انجام پایان نامه و رساله  تحقیقاتی خود در سراسر کشور و مراکز تحقیقاتی مختلف پراکنده هستند و این عدم انسجام موجب می شود برنامه ریزی صحیحی برای کاربردی کردن پروژه ها و خلق ثروت از آن صورت نگیرد.

وی به تدوین قوانین و زیرساخت های موثر و سهل الوصول برای حمایت از پژوهشگران اساتید واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: معاونت پژوهشی واحد علوم و تحقیقات به دنبال کاهش بروکراسی های اداری تاسیس شرکت های دانش بنیان و تاسیس مرکز رشد و پارک فن آوری در این مجموعه دانشگاهی است.

وی به جذب اعضا هیئت علمی نخبه ، جوان و متعهد با تاکید بر شاخصه های پژوهشی آن ها اشاره کرد و گفت: به دنبال جذب معلم صرف برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیستیم بلکه سعی داریم اساتید محقق و کارآفرین برای دانشگاه جذب کرده تا دانشجویانی کارآفرین برای جامعه ی خود تربیت کنند و در این راستا با معاونت آموزشی واحد علوم و تحقیقات و دانشکده های مرتبط با این واحد نیز همکاری و هماهنگی های لازم نیز به عمل آمده است.       
 
برچسب ها: پارک ، فناوری ، رشد ، پژوهشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.