معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: طلاب باید نوشتن را یکی از مهم ترین برنامه های خود بدانند و از ظرفیت حوزه علمیه در بخش پژوهش استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام سید علی عماد در دیدار با آیت الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه‌های علمیه باید از نیروی انسانی استفاده کرده و فنون به آنها آموزش داده شود و یکی از برنامه‌های طلبه در همه سطوح نوشتن باشد.

وی بیان داشت: کار اصلی حوزه علمیه پژوهش است و ظرفیت حوزه علمیه در این امر بسیار زیاد است و کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است اما هنوز به اندازه کافی از این ظرفیت استفاده نشده است.

عرضه محصولات متناسب با جامعه مخاطب

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه عنوان کرد: توزیع و عرضه محصولات متناسب با جامعه مخاطب باشد و اگر درست اقدام کنیم به نیاز اسلام پاسخ می‌دهیم.

70 درصد نشریات دینی را حوزویان در دست دارند

وی ابراز کرد: بیش از 70 درصد نشریات دینی را حوزویان در دست دارند و در حوزه کتاب نیز همین گونه است.

حجت الاسلام عماد تصریح کرد: 12 انجمن علمی در حوزه علمیه و بیش از 140 مراکز علمی و پژوهشی در سراسر کشور و وجود دارد که فعالیت نسبتا خوبی دارند و اختلاف طبقه نیز در آنها وجود دارد.

وی افزود: رصد وضعیت دانش در رشته‌های حوزه علمیه و نیاز سنجی پژوهشی از عمده ترین کارهای معاونت پژوهشی حوزه علمیه است و فعالیت‌هایی در حوزه راهبری و تعاملات بخش‌های علمی انجام شده و پژوهش‌هایی برای پاسخ به دغدغه‌های مقام معظم رهبری انجام می‌دهد./س


برچسب ها: قم ، طلاب ، نوشتن ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.