مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه وزنه تصویب بودجه شورای شهر تهران به سوی پروژه های فرهنگی است، گفت: امیدواریم پروژه تالار شهر و نینوا در صدر پروژه های سال آینده تصویب شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران خلیل راحتی با ابراز امیدواری از تصویب بودجه پروژه تالار بزرگ شهر طی سال آینده گفت: در حال حاضر شهر تهران به غیر از تالار برج میلاد، سالن مجهز دیگری با این کیفیت در اختیار ندارد و با توجه به ویژگی های این کلانشهر، تالار بزرگ شهر با سه سالن 2500 نفزه ، 1500 نفره و هزار نفره می تواند این نیاز را مرتفع کند.

وی با ابراز امیدواری در رابطه با تصویب بودجه لازم برای آغاز عملیات اجرایی احداث مجموعه فرهنگی و هنری نینوا در پل جوادیه و انبارهای قدیم شرکت نفت در جنوب تهران اظهار کرد: طراحی این پروژه از سال 85 آغاز شده اما اجرای عملیات عمرانی پل جوادیه منجر به توقف آن شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ، در پروژه نینوا ساخت یک سالن نمایش 600 نفری با داشتن تمام امکانات اعم از سامانه ها و دستگاههای صوتی، نور، تصویر و همچنین صحنه متحرک، برج صحنه و سالن های کارگاهی الحاقی (Black Box) پیش بینی شده است.

راحتی در ادامه به پروژه هفت دروازه البرز در منطقه دو تهران اشاره کرد و در رابطه با این پروژه که در لیست پروژه های فرهنگی سال آینده است، اظهار کرد: این مجموعه در وسعت 100 هزار متر مربع در فضاي باز با رويکردي متفاوت به دامنه کوه البرز طراحی شده است به طوری که گذران اوقات فراغت ، استفاده از مسيرهاي کوهپيمايي ، کمپينگ ، سوار کاري ، دوچرخه سواري و اسکيت در آن لحاظ می شود.
 
وی با بیان اینکه اين پروژه سمبل تعريف رابطه جديد ميان تهران و البرز است، گفت: نمايشگاه، سالن پخش فيلم، آمفي تئاتر، رستوران، موزه با موضوعات آينده شهر تهران و کوه البرز از دیگر بخش های تعریف شده در این پروژه است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران همچنین از ایجاد فضای فرهنگی در زیر گذر راه آهن منطقه 17 تهران خبر داد و گفت: همه این پروژه ها در مرحله آغاز شدن طی سال آینده است و تنها منتظر نظر شورای شهر تهران در تصویب مهمترین پروژه ها هستیم.
 
 
برچسب ها: شرکت ، توسعه ، فضا ، فرهنگ ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار