مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: طرح انتقال آب از حوزه قزل‌اوزن به دشت اردبیل بعد از ارائه به کمیسیون تخصیص آب از طریق شرکت مدیریت منابع آب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ داود نجفیان دیروز در جلسه بررسی مشکلات آب شرب و صنعت اردبیل اظهار داشت: در دیدار اخیری که با حضور مجمع نمایندگان استان اردبیل و مسئولان برای حل مشکلات آب شرب و صنعت این استان در وزارت نیرو بودیم، وزیر نیرو قول داد تا در فرجه زمانی یک ماهه این طرح مورد بررسی و دیدگاه‌های کارشناسی قرار گیرد تا بتوان با راهکارهای مناسب در این زمینه برنامه‌ریزی‌های روانی را انجام داد.

وی ضرورت انتقال آب از حوزه قزل‌اوزن به دشت اردبیل و بهره‌برداری صحیح از آن را ضروری خواند و تصریح کرد: ما در تأمین منابع آب در بخش شرب و صنعت به انتقال آب از حوزه قزل‌اوزن نیاز داریم و سعی می‌کنیم با تخصیص مناسب فرآیند انتقال از سال آینده به شکل عملیاتی انجام شود.

نجفیان خاطر نشان کرد: ‌در این دیدار وزیر نیرو تاکید کرد که این موضوع با در نظر گرفتن نیازهای آبی استان در حوزه‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین نسبت به بررسی و بازنگری موضوع در کمیسیون تخصیص و تأمین وزارت نیرو اقدامات لازم انجام شده تا نسبت به حل مشکل کمبودهای آبی استان در بخش شرب و صنعت اقدامات لازم انجام شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل افزود: ما در دو حوزه قزل‌اوزن و ارس نیاز به تخصیص منابع پایدار استانی داریم تا بتوانیم در یک حرکت تحولی زمینه و بستری را فراهم کنیم تا بهره‌برداری صحیح از این حوزه‌های آبی صورت بگیرد.

نجفیان در ادامه با بیان اینکه دشت اردبیل با چالش جدی در منابع آبی روبه‌روست گفت: امیدواریم با انتقال آب قزل‌اوزن بخش عظیمی از مشکلات مربوط به ذخیره آب حوزه صنعت و شرب که روز به روز واحدهای تولیدی در حال گسترش هستند، برطرف شود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، انتقال ، آب ، از ، قزل ، اوزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.