مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم بر ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت فرهنگی و هنری استان در توسعه صنعتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، روح‌الله ابراهیمی در نخستین گردهمایی خوشه‌های فرش دستباف کشور با اشاره به ظرفیت فرهنگی و صنعتی استان قم گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی قم با درک صحیح از موفقیت فرهنگی، مذهبی و صنعتی در راستای توسعه متناسب و همگن استان گام بر می‌دارد.

وی افزود: صنعت هنر و فرهنگ از دیرباز در قم دارای جایگاه عمیق بوده است به گونه‌ای که با تلفیق آن‌ها امروز شاهد رونق و توسعه هنر صنعت فرش، صنعت چاپ و نشر و صنعت درودگری در استان هستیم که همگی آن‌ها برآمده از فرهنگ، هنر و صنعت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با بیان اینکه هم‌اکنون سه هزار و 200 هکتار زمین در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اختیار این شرکت است، گفت: در حال حاضر در استان 11 ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد که سه شهرک چاپ و نشر، قنوات و ICT برای نخستین بار در کشور به صورت صنعتی صنفی با توجه به ظرفیت فرهنگی و هنری قم مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های هنر صنعت استان، فرش دستباف است که در یک سال گذشته این شرکت مدل خوشه کسب و کار را برای آن تدوین و اجرا کرد و با توجه به تجربیات گذشته و همکاری فعالان هنر صنعت فرش روند توسعه‌ای مناسب را سپری کرده است.

ابراهیمی اظهار داشت: تعیین عامل توسعه خوشه، تعامل مناسب فعالان هنر صنعت فرش، برگزاری نمایشگاه، تجلیل از پیشکسوتان فرش دستباف، تدوین کتاب کارآفرینان فرش دستباف قم و برگزاری نخستین گردهمایی خوشه‌های فرش دستباف از مهمترین اقدامات صورت‌گرفته طی یک سال فعالیت این خوشه است.

وی به اقدامات زیربنایی و آموزشی شرکت شهرک‌های قم در راستای حمایت از خوشه‌های کسب و کار استان اشاره کرد و ادامه داد: ثبت جهانی فرش دستباف قم در WIPO، برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان و ذی‌نفعان خوشه‌های کسب و کار، ایجاد رشته مبلمان در مرکز علمی و کاربردی شرکت، اجرای شهرک‌های صنعتی و کمک‌های فنی و اعتباری به ذی‌نفعان خوشه از جمله فعالیت‌های حمایتی است که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی قم به اجرا گذاشته شده است./س


برچسب ها: قم ، ضرورت ، ظرفیت ، فرهنگی ، هنری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.