مشاور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان در امور بهداشت و درمان گفت: متاسفانه میانگین سنی مبتلایان به سرطان پستان در کشور و استان کرمان کاهش یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر "نوذر نخعی" در حاشیه کارگاه آموزشی غربالگری سرطان سینه با اشاره به کاهش میانگین سنی مبتلایان به سرطان پستان اظهار کرد: به همت بیمه سلامت استان کرمان در مراکز بهداشتی زیر 20 هزار نفر و ساکنان روستاهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، طرح غربالگری سرطان پستان به عنوان طرحی تحقیقاتی به صورت رایگان اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: مرگ‌ آوری، شیوع‌، قابلیت پیشگیری و غربالگری بیشتر، سرطان پستان را در اولویت کار ما قرار داده است.

نخعی افزود: متاسفانه بیمه‌ها خدمت غربالگری را پوشش نمی‌دهند، به همین دلیل با کمک بیمه سلامت در استان کرمان و انجام رایگان این طرح، در تلاشیم تا با فرهنگ‌ سازی و پیشگیری از بروز بیماری، هزینه‌های سنگین درمان را کاهش دهیم.

مشاور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: طرح غربالگری سرطان پستان برای زنان رده سنی 35 تا 69 سال با ارائه پرسشنامه‌هایی در این زمینه انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تکمیل پرسشنامه‌ها و نمره‌ بندی انجام شده، افراد در خطر ابتلا به سرطان پستان شناسایی شده و تحت درمان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمان ، سرطان ، پستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.