سخنران حرم مطهر رضوي گفت: اخلاق، بهترين ملاك ارزيابي انسان براساس معارف الهي است و خداوند در روز قيامت با توجه به آن، حكم مي‌كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمين سعيد آلكثير بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، در ميان زائران عرب زبان رواق دارالرحمه به «بيان اخلاق و جايگاه آن در دين اسلام» پرداخت و اظهار داشت: در ميان انسان‌ها، كمال گرايان كساني هستند كه ويژگي‌هاي اخلاقي والا را با خود به همراه دارند و به وسيله‌ي آن در برابر خداوند به مقامي والا دست پيدا مي‌كنند.

وی بیان کرد: اخلاق والاي امام حسين(ع) در طول عمرش و به خصوص در صحنه‌ي عاشورا، موجب ماندگاري اين امام همام و شيفته شدن مسلمانان بسياري به ايشان شده است.

آل كثير عنوان كرد: از جمله ويژگي‌هاي اخلاقي، صبر به شمار مي‌آيد كه بنا بر سفارش اكيد دين اسلام، بكارگيري آن در زندگي كنوني بايد بسيار مورد توجه قرار گيرد.

استاد حوزه گفت: صبر به معناي خوددارى انسان از هيجان و برآشفتگى است، به صورتي‌که انسان در مقابل ناملایمات زندگي، آرامش دارد و از سبک مغزی، اقدامات نابخردانه، بی پروایی و خشم پرهیز می‌کند.

وی عنوان كرد: صبر در برابر اطاعت از دستورات خداوند، مصيبت‌هاي زندگي و گناهان، از انواع صبر به شمار مي‌آيدو صبر امام حسين(ع) در واقعه عاشورا، نمونه‌ي بارز صبر در برابر اطاعت از فرامين الهياست.

وي انسان صبور را داراي اوج قدرت روحي و معنوي دانست و بيان كرد: هنگامي‌كه انسان در برابر مشكلات زندگي صبر كرده و خود را از هيجان‌ها و اقدامات نابخردانه حفظ مي‌كند، به برترين جايگاه نزد خداوند دست مي‌يابد.

وي با اشاره به آيات و روايات اظهار داشت: كلید اصلى ‏پیروزى‏، صبر و شكیبایى است و هر كس اين ويژگي اخلاقي را در خود پرورش دهد، به مقام‏ روزه‏ داران شب زنده‏دار مى‏رسد و جايگاه شهيد را در برابر خداوند به دست مى‏آورد./س

برچسب ها: اخلاق ، ملاک ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.