قائم مقام معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: توسعه ناهنجاری‌ها نقش مهمی در افزایش جرائم دارد و پیشگیری از وقوع جرم تنها راه جلوگیری از افزایش پرونده‌های قضایی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "مهدی امیری اصفهانی" قائم مقام معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نشست تخصصی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: ما برای برگزاری این همایش سه هدف را در نظر گرفته‌ایم که باید به تصحیح، تسهیل و تسریع در اجرای برنامه‌ها، استفاده از این فرصت برای صحبت در خصوص برنامه‌های سال 93 و همچنین نگاه واقع‌گرایانه به وضعیت در عرصه‌های مختلف برای ادامه فعالیت‌های معاونت اشاره کنم.
 
وی ادامه داد: پیشگیری تنها مختص قوه قضائیه نیست و آحاد جامعه را تحت‌الشعاع قرار داده و نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی ارزشی است و مبنی بر مبانی اعتقادی است.
 
امیری اصفهانی تصریح کرد: اگر قرار باشد این نظام بسترساز حکومت امام زمان باشد، باید در تراز نظام بشری قرار گرفته و الگو باشد و تصویری زیبا از این نظام به بشریت عرضه شود.
 
قائم مقام معاونت اجتماعی پیشیگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: یکی از عوامل مهم این تصویر که زیبایی را از بین برده، ناهنجای‌های موجود در نظام اسلامی است که پیشگیری از وقوع جرم اولین هدفش ایجاد تصویری زیبا برای آحاد بشریت است که این امر یک تکلیف و وظیفه است.
 
وی ادامه داد: هر قدمی که در عرصه پیشگیری برداشته شود آثار آن در ترسیم یک تصویر زیبا در آحاد جامعه است که این امر گامی برای تسریع ظهور امام عصر(عج) است.
 
امیری اصفهانی تاکید کرد: کاری که در عرصه دادرسی انجام می‌شود از جنس کار سخت است و این در حالی است که کاری که در عرصه پیشگیری انجام می‌شود از جنس کار نرم است و هرچه در مورد کار نرم تمرکز داشته باشیم، توفیق در هدف بهتر خواهد شد.
 
قائم مقام معاونت اجتماعی پیشیگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به روش تحقق اهداف پیشگیری از وقوع جرم گفت: روش تحقق این اهداف از طریق راهبردی، هماهنگی و افزایش مشارکت میسر است که این سه عنصر زمینه پیشگیری از معاونت پیشگیری از وقوع جرم را حاصل خواهد کرد.
 
امیر اصفهانی با اشاره به اصل 156 قانون اساسی گفت: این اصل به موضوع پیشگیری از وقوع جرم پرداخته که این امر یک دلالت است که قوه قضائیه در عرصه پیشگیری مرجع است که باید در این هدف مرجعیت پیدا کند.
 
وی با تاکید بر اینکه اعتقاد و باور به موضوع پیشگیری از وقوع جرم یک رکن اساسی است گفت: باید ورود ما به محیط کار و حتی خارج از کار به قصد قربت و با نیت خالص انجام شود و در این راستا تمامی قضات و کارکنان دادگستری باید نسبت به موضوع و اثربخشی پیشگیری از وقوع جرم باوری کامل داشته باشند.
 
قائم مقام معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: هرچه ناهنجاری‌ها افزایش پیدا کند ورودی پرونده‌ها و قوه قضائیه رو به افزایش خواهد رفت که این دو امر رابطه مستقیمی با هم دارد که امیدوارم با حضور و همکاری و مدیریت جناب حیدری بتوانیم کار بهتری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم انجام دهیم.
 
وی با بیان اینکه باید حرکتمان به سمت اثربخشی باشد گفت: ما باید به سمت اثربخشی حرکت کنیم و در این راستا این امر را به حداکثر رسانده که افزایش تعامل و هماهنگی با ظرفیت‌های اجرایی کشور در دستور کار حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم است.
 
قائم مقام معاونت اجتماعی پیشیگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: در عرصه ارتباط، تعامل با افراد مختلف باید به حداکثر رسیده که در این راستا دولت الکترونیک یک سیاست جدی نظام است که در سیاست‌های کلان نظام اداری مبنای اقدام قوه قضائیه است.
 
امیری اصفهانی با اشاره به دولت الکترونیک گفت: تقویت و تعمیق دولت الکترونیک در حوزه پیشگیری از وقوع جرم قوه ضائیه به عنوان یک اصل مورد توجه ماست و همچنین همکاری‌ها و تجارب بین‌المللی در دستور کار معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌ها در عرصه بین‌المللی بهره ببریم.
 
قائم مقام معاونت اجتماعی پیشیگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: ستاد حفاظت و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در یک بازبینی جدید کارکردی مناسب را پیدا خواهد کرد که در این راستا تقویت نظام عملکردی در سال 93 با مشورت شما عزیزان و با مؤلفه‌هایی قابل ارزیابی تائید و تصویب قرار خواهد گرفت و این امر مبنای ارزیابی سال آینده خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاونت ، اجتماعی ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار