رئیس جهاد کشاورزی دهگلان از تولید سالانه بیش از 150 هزار تن سیب‌زمینی و 120 هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،خلیل فعله‌گری اظهار کرد: محصولات غالب این شهرستان شامل گندم، سیب زمینی، یونجه و حبوبات است.

به گفته وی سالانه بیش از 150 هزار تن سیب زمینی، 140 هزار تن علوفه و 120 هزار تن گندم در این شهرستان تولید می‌شود.

وی افزود: وضعیت کشاورزی دهگلان در دهه اخیر از رشد و توسعه خوبی برخوردار بوده است و سعی داریم اهداف خود را در راستای بهبود وضعیت پیش بریم.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی دهگلان، وضعیت کشاورزی این شهرستان شاید تا وضعیت ایده‌آل و مطلوب فاصله زیادی داشته باشد، اما در تمامی زمینه‌های کشاورزی اعم از توسعه و بالا بردن ضریب مکانیزاسیون، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، احداث واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی، دامپروری، احداث سیلوها و  احداث منابع کوچک آبی رشد قابل توجهی داشته است.

فعله‌گری در خصوص تدابیر جهاد کشاورزی برای پیشرفت کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: صنایع و زیرساخت‌هایی که در شهرستان ایجاد شده با هدف توسعه صنعت کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولویت کاری جهاد کشاورزی دهگلان، حفظ منابع پایه تولید نظیر آب و خاک، حرکت به سوی تولید پایدار با اصلاح الگوی کشت، اصلاح و توسعه زیر ساخت‌های بخش کشاورزی و بهینه‌سازی مصرف آب و ارتقای وضعیت مکانیزاسیون است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کردستان ، کشاورزی ، دهگلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.