بر اساس حکم رئیس جمهوری آفریقای مرکزی، سه وزیر امنیت داخلی، دارایی و بودجه و وزیر دامپروری این کشور روز یکشنبه برکنار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛بر اساس این حکم، "ژوزوئه بینوا" وزیر امنیت داخلی، "کریستوف برمایدو" Christophe Bremaïdou وزیر دارایی و بودجه و "ژوزف بندونگا" Joseph Bendounga وزیر دامپروری کشور جمهوری آفریقای مرکزی بر اساس حکم ریاست جمهوری از سمت خود برکنار شدند. این در حالی است که گفته می شود "نیکلا جفری گورنا" دوات Nicolas Geoffroy Gourna-Douath مدیر کل سازمان خزانه داری و حسابرسی کل کشور نیز بر اساس همین حکم برکنار شد. مطابق با این حکم دولتی، همه معاملات مالی و حساب های خزانه داری تا اطلاع ثانوی مسدود و معلق شده اند.
یک مقام دولتی در جمهوری افریقای مرکزی علت برکناری این سه وزیر و مدیر رتبه بالا را غیبت این افراد در محل کارشان عنوان کرد.
" ژوزوئه بینوا" که در سال 2005 نامزد ریاست جمهوری بود و ملیت فرانسوی هم دارد، پس از آنکه ارتش فرانسه وی را به اردوگاه امپوکو فرستاد، از چند روز پیش به فرانسه رفته است. گفته می شود مقادیری سلاح در محل زندگی وی پیدا شده ولی خود او می گوید این سلاح ها متعلق به ماموران امنیتی بوده و از همه آنها فهرست تهیه شده است.
"بینوا "در تماسی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت : «تصمیم برای برکناری من، تعجب آور نیست؛ آنها من را به جرائمی متهم کرده اند و خود را محق می دانند، من به دلیل این تهدیدها دیگر نمی توانم در آفریقای مرکزی بمانم.»
وزارت خانه ای که او آن را اداره می کرد و حکم وزارت کشور را دارد، منصبی کلیدی و مهم در کشوری است که اکنون به صحنه خشونت های قومی و مذهبی بدل شده و 600 نفر تاکنون در این خشونت ها کشته شده اند.
"کریستوف برمایدو" که در گذشته از مخالفان سرسخت فرانسوا بوزیزه رئیس جمهور سرنگون شده افریقای مرکزی بود و اکنون ریاست حزژب ائتلاف برای همبستگی و توسعه را عهده دار است و نیز مدیر سازمان خزانه داری و حسابرسی کشور، قطعا قربانی وضع مالی فاجعه بار کشور شده اند. این کشور در آستانه توقف کامل پرداخت های مالی قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار