رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران توسعه کشاورزی حفاظتی و کشت پاییزه را از راهکارهای اساسی دستیابی و تحقق شعار سال در سطح استان تهران برشمرد.

ˈسید محمد موسویˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: یکی از مهمترین شعارها و اهداف دولت تدبیر و امید، پشتیبانی از مقوله تولید است.

وی گفت: بخش کشاورزی رکن اساسی اقتصاد و تامین کننده امنیت غذایی کشور است که تحت حمایت های همه جانبه مقام معظم رهبری قرار دارد.

موسوی افزود: در راستای تحقق شعار حماسه اقتصادی، اقدامات متعددی در 9 ماهه سال 92 در این نهاد به انجام رسیده که مهمترین آن پشتیبانی همه جانبه از توسعه کشت پاییزه در سطح استان است.

وی بیان کرد: تامین نهاده ها و ملزومات جزو اولویت های ویژه این کار بوده و در این راستا پنج هزار و 500 تن کود مورد نیاز کشاورزان تهیه و تامین شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: سه هزار و 500 تن بذر برای استفاده در 45 هزار هکتار اراضی گندم، 41 هزار هکتار اراضی جو و هزار هکتار اراضی کلزا برای کشت پاییزه بین کشاورزان توزیع شده که فقط برای کشت کلزا هفت برابر سال زراعی گذشته است.

این مقام جهاد کشاورزی استان تهران از عملیاتی شدن کشاورزی حفاظتی در 40 هزار هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: شیوه تولید با روش های مشهور به "Min- Tillage” و "No- Tillage” در حال اجرا قادر است تمامی مراحل آماده سازی زمین، شخم، دیسک، بذرپاشی، کودپاشی و . . . را همزمان در یک مرحله انجام دهد.

موسوی تصریح کرد: اجرای این شیوه نوین، مصرف حامل های انرژی را به یک ششم، زمان اجرای عملیات را به یک پنجم و هزینه های کاشت را به یک چهارم تقلیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ حاصلخیزی و افزایش نفوذپذیری خاک، کنترل علف های هرز و استفاده مطلوبتر از بقایای گیاهی از جمله مزایای کاربرد این روش است.

این مقام مسؤول گفت: پیش بینی می شود کشاورزی حفاظتی تا پایان فصل پاییز در سطح 50 هزار هکتار از اراضی استان اجرایی شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.