تحليلگرسياسي تاکيد کرد آمريکا با استفاده از پهپادها و به بهانه هدف قرار دادن شبه نظاميان مظنون، تاکنون شمار زيادي از غيرنظاميان، زنان و کودکان بي گناه را به قتل رسانده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي پرس تي وي ؛ ريک روزوف عضو «مؤسسه اقدام بين‌المللي براي توقف ناتو» دولت آمريکا را متهم کرد  به توليد هزاران وسيله نقليه هوايي بدون سرنشين در دهه گذشته اقدام کرده تا از آن طريق به ترور مردم و جاسوسي از آن‌ها در بسياري از کشورها از جمله يمن بپردازد. 

روزوف در مصاحبه با پرس تي‌وي گفت: آمريکا، در زمان آغاز طرح موسوم به مبارزه جهاني با ترور فقط دويست پهپاد داشت اما در حال حاضر دست‌کم چهار هزار و يا حتي هشت هزار پهپاد دارد. وي گفت  ارتش آمريکا از سال 2001 با استفاده از نيروي هوايي خود در درگيري هاي عراق، سومالي، ليبي، افغانستان، پاکستان و يمن خسارت‌هاي زيادي به بار آورده است. 

اين تحليلگرآمريکايي خاطرنشان کرد: علي رغم ادعاي آمريکا مبني بر اين که  هواپيماهاي تحت کنترل سازمان سيا، تنها براي هدف قرار دادن شبه‌نظاميان مظنون مورد استفاده قرار مي‌گيرد، گزارش‌هاي بين‌المللي حاکي از اين است که اکثر قربانيان حملات پهپاد، غيرنظاميان، زنان و کودکان بودند.  وي  حملات پهپادهاي آمريکايي را يک تروريسم دولتي خواند و افزود: سازمان‌‌هاي اطلاعاتي آمريکا   با گروه‌هاي تندرو در خاورميانه، آسيا و اروپا  ارتباط مستقيم دارند. 

پرس تي وي با اشاره به حمله هوايي روز پنجشنبه به يک جشن عروسي در يمن و کشته شدن  هفده نفر به نقل از مسئولان يمني نوشت:‌ بستگان قربانيان در روز شنبه، خواستار پايان دادن به اين حملات شدند و در خصوص  بروز ناآرامي‌هاي قبيله‌اي هشدار دادند.ديدبان حقوق بشر در گزارشي در اوايل  امسال اعلام کرد  حملات پهپادها، تاکنون د‌ه‌ها نفر از غيرنظاميان در يمن را به کام مرگ فرستاده است .

انتهای پیام / 
برچسب ها: زنان ، کودک ، آمریکا ، قربانی ، پهپاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار