عضو کمیسیون عمران مجلس، آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر را انحراف از اهداف اولیه خواند و گفت: اعطای مجوز دولت برای خرید و فروش مسکن مهر، اقدامی کاملاً خطاست.

سیدبهلول حسینی نماینده مردم میانه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر را انحراف از اهداف اولیه خواند و گفت: علی‌رغم اینکه اعطای مجوز برای خرید و فروش مسکن مهر جزو اختیارات دولت است اما این  اقدام، کاملاً خطاست.
 
وی در ادامه با بیان اینکه اجرای پروژه مسکن مهر دو ایراد داشت تصریح کرد: یکی از ایرادات وارده به این پروژه آن بود که به دلیل آسان‌گیری شرایط وعدم محدودیت در شمول واگذاری مسکن مهر، تقاضا در این زمینه بیش از حد و منابع با کمبود مواجه شد که دولت جدید هم مدعی است بخشی از تورم، همین موضوع تامین منابع بوده است.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: ایراد دیگر، این بود که تلویحاً اجازه خرید و فروش و واگذاری مسکن مهر داده شده بود که این موضوع نیز کاملاً خطا بود.

حسینی اظهار داشت: فلسفه وجودی مسکن مهر آن بود که سرپناهی برای اقشار ضعیف باشد نه اینکه به عنوان یک کالای سرمایه‌ای به آن نگاه کرد.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه کمیسیون عمران مخالف آزادسازی معاملات مسکن مهر است، گفت: قطعاً مجلس دغدغه‌های خود را به اطلاع وزیر راه و شهرسازی خواهد رساند.
 
 "عباس آخوندی" وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم که شنبه شب در برنامه تلویزیونی "نگاه یک" به گزارش عملکرد صد روزه دولت یازدهم پرداخت، گفت: خرید و فروش مسکن مهر باید اجرایی شود تا مردم بتوانند این سرمایه را تبدیل به احسن کنند.

وی همچنین اعلام کرد: طی هفته‌های آینده، بخشنامه آزادی معاملات مسکن مهر صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار