کمپانی ال جی پس از تجربه موفق در زمینه ساخت تلفن های هوشمند، اینبار به دنیای تبلت ها ورود کرده و با معرفی تبلت جدید خود توانسته ضمن ارائه شکل ظاهری بسیار زیبا و سخت افزاری قابل قبول، قیمتی مناسب و البته رقابتی را برای محصول خود انتخاب کند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ در دورانی که بیشتر تبلت ها با ظاهری مشابه ویترین فروشگاه ها را از آن خود کرده اند و اغلب خریداران را برای خرید دچار تردید می کنند، تبلت G Pad8.3 ال جی با ظاهری متفاوت تر به میدان وارد شده تا بتواند جایگاه ویژه و مناسبی را به خود اختصاص دهد.

طراحی:

GPad8.3 دارای ابعاد ۲۱۶٫۸×۱۲۶٫۵×۸٫۳ میلیمتر است و ۳۳۸ گرم وزن دارد که آن را در رده سبک وزن های 8 اینچی بازار قرار می دهد.

یکی از نکات قابل توجه شباهت بسیار زیاد G2 و تبلت جدید ال جی است. حتی برای روشن شدن صفحه نمایش شما با 2 ضربه بر روی صفحه نمایش آن روشن و خاموش می کنید. هنگامی که از روبرو به این تبلت نگاه می کنید با یک صفحه سیاه روبرو می شوید که بر روی آن چیزی به جز لوگوی ال جی رخ نمایی نمی کند. هرچند که سنسور تنظیم نور و دوربین دوم G pad در کنار آن قرار گرفته اند.

در لبه بالایی آن محل ورود کارت حافظه که با درپوشی مخفی شده و البته جک 3.5 میلیمتری و محل ارتباطی مادون قرمز جانمایی شده.

در لبه سمت راست نیز دکمه پاور و تنظیم صدا به چشم میخورد

در لبه پایینی پورت میکرو یو اس بی دیده میشود

و اما در قسمت پشت دستگاه که دوربین اصلی در لبه پلاستیکی تعبیه شده و دو اسپیکر قدرتمند بر روی قسمت فلزی این دستگاه قابل مشاهده است

از نظر من در بخش طراحی همه چیز خوب در جای خود قرار گرفته اند و برای کاربر زیبایی و کارایی را به ارمغان می آورند. اما با این وجود یک قابلیت در این تبلت از قلم افتاده و آن هم پشتیبانی نکردن سیم کارت است چرا که با وجود در دسترس نبودن چتر اینترنت در نقاط مختلف استفاده از اینترنت سیم کارت می تواند کمک شایان توجهی برای کاربران باشد.

سخت افزار:

ال‌جی در تبلت خود از پردازنده Snapdragon 600 استفاده کرده و چیپ‌ست آن نیز Qualcomm APQ8064 Pro 1.7 گیگاهرتزی 4 هسته ای Krait 300 می باشد. در بخش گرافیک نیز Adreno 320 شما را یاری می کند. 2 گیگابایت حافظه RAM و البته 16 گیگابایت حافظه داخلی برای این دستگاه در نظر گرفته شده است که قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت به کمک کارت حافظه دارد.

در تست های انجام شده در بخش سخت افزار، این تبلت با سربلندی بیرون آمده و در بیشتر آنها نمره قابل قبولی را از آن خود کرده است.

صفحه نمایش:

یک صفحه نمایش ۸٫۳ اینچی با رزولیشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰و تراکم پیکسلی ۲۷۳ پیکسل در هر اینچ در این تبلت به کار گرفته شده است. صفحه نمایش IPS این تبلت به قدری واضح است که به راحتی می‌توانید کلمات و متن‌ها را در آن مشاهده کنید و در مطالعه یا وبگردی دچار مشکل نشوید. زاویه دید این صفحه نمایش بسیار خوب است و در مقابل نور افتاب نیز عملکرد مناسبی دارد.

دوربین:

در حال حاضر یکی از بخش های حائز اهمیت در تبلت ها و تلفن های هوشمند دوربین آن هاست، که گاها برخی بدون توجه به موارد دیگر و تنها با ارزیابی دوربین وسیله هوشمند، آن را خریداری می کنند.

این تبلت دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی است که برخی از منتقدان آن را ضعیف می شمارند. اما نکته قابل توجه اینجاست که اغلب کاربران برای عکاسی از دوربین تلفن همراهشان استفاده می کنند و به همین خاطر ضعف در دوربین تبلتشان از اهمیت چندانی برخوردار نیست. این نکته را نیز باید در نظر داشت که اغلب به دلیل قد و قامت تبلت ها، نمی توان از آن ها به عنوان دوربین استفاده کرد مگر در موارد خاص که آن هم 5 مگاپیکسل دوربین خیلی ضعیفی به حساب نمی آید هرچند از نظر من نیز ال جی می توانست دوربین قدرتمندتری را برای این محصول انخاب کند. همچنینG Pad از یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی نیز برای مکالمات ویدئویی استفاده می کند.

باتری:

با توجه به سخت افزار موجود بر روی G Pad، ال جی از یک باتری 4600 میلی آمپر بر ساعت استفاده کرده است. در تست هایی که در حالت های مختلف از این دستگاه گرفته شد، بخش نیرو در این تبلت در رده متوسط ها قرار می گیرد.


نرم افزار:

با روشن شدن G Pad‌ یک حس آشنایی به من دست داد چرا که تقریبا همه چیز شبیه به اسمارت فون قبلی ال جی است. یک رابط کاربری بسیار زیبا و دوست داشتنی که حس خوبی را به کاربر القا می کند.

اندروید بکار رفته در G Pad همانند برادر کوچکتر خود نسخه 4.2.2 جلی‌بین است. در این تبلت برنامه های مورد علاقه ال جی مانند QuickRemote ، Video Editor و برنامه خاص دیگر به چشم می خورد.

نمایی از رابط کاربری و نرم افزار:











نتیجه گیری:

در مجموع این تبلت را باید در بین خوبان بازار به حساب آورد چرا که با وجود بازار عجیب و غریب تبلت ها که تقریبا هر هفته شاهد سر براوردن چند نمونه جدید و یا به تعبیری تبلت های یک بار مصرف آن هم با قیمت های در نوع خود جالب از سوی شرکت های کشور دوست و همسایه هستیم ویترینی برای خود نمایی خوبان دیگر باقی نمانده است. با این وجود چند تبلت خوب و قابل اطمینان در بازار وجود دارد که می توان G pad را در بین آن ها قرار داد.

این تبلت با توجه به سخت افزار و برنامه های کاربردی و همچنین قیمت مناسب زیر 1 میلیون تومان می تواند گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان و محققان باشد .

گزارش از: حسین عالیان
برچسب ها: دریچه ، تبلت ، ال جی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
omid
۲۲:۵۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۲
سلام
همه اطلاعات کامل بود فقط قیمتو ندیدم
اگر هم امکانش وجود داره یه لیست کامل از گوشی+تبلت های سیم کارت خور رو برام ایمیل کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۲
دو زار............. بدرد نميخوره
-
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۲
فقط اپل...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۱۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۲
من که دارم خیلی عالیه مخصوصا صفحه ی فول اچ دی اش
آخرین اخبار