معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور گفت: با توجه به شرایط جوی در غرب و شمالغرب کشور ممکن است پروازها با تاخیر مواجه شوند.

ابراهیم شوشتری در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص وضیعت فرودگاههای کشور با توجه به شرایط آب و هوایی اظهار داشت: با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در فرودگاهها نصب شده  شرکت های هواپیمایی شرایط جوی را از نظر دید و سطوح پرواز بررسی می کنند.

وی بررسی دید برای عملیات نشست و برخاست و سطوح پروازی را از عوامل اصلی در شرایط جوی اعلام کرد و افزود: دید در زمان پرواز باید حداقل باشد و سطوح پروازی تجهیزات و امکانات پرسنلی داریم به محض بارش برف مبادرت به برف روبی می کنند باید سطوح نشست و برخاست آماده باشد و از آنجا که ایمنی اصل است نباید در این زمینه ریسکی صورت پذیرد.

شوشتری اظهار داشت: عمدتا غرب و شمالغرب کشور با توجه به شرایط جوی برخی مواقع با مشکل مواجه است مخصوصا فرودگاه تبریز باند اصلی در بازسازی کامل است و از باند کمکی و موازی باند اصلی استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: طبیعی است که در حین بارش تردد هواپیماها امکانپذیر نیست اگرچه در این زمینه هم تمهیداتی پذیرفته باشد لازم شرایط جوی مدام بررسی شود.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور اضافه کرد: شرکت فرودگاههای کشور سعی برآن دارد که با استفاده از امکانات موجود ارائه خدمات را بهبود بخشد به طوری که بهسازی باند اصلی فرودگاه تبریز ظرف دو ماه آینده عملیاتی می شود.

وی خاطرنشان کرد: شاید در شرایط جوی در مناطق غرب و شمالغرب پرواز ها با تاخیر انجام شود اما شرکت هواپیمایی تلاش برآن دارد که خدمات بهینه را در اختیار مسافران قراردهد.

شوشتری تاکید کرد: مردم می توانند برای اطلاع از شرایط  پرواز با گرفت شماره تلفن 199 یا با مراجعه به سایت فرودگاههای کشور از زمان پرواز خود اطلاع حاصل کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تاخیر ، پرواز ، غرب ، برف ، شمال غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار