وزیر ورزش و جوانان، بر تشکیل کارگروه ورزش زنان برای کمک به تدوین قانون ورزش و همینطور ایجاد فرصت بهتر برای رشد ورزش همگانی در بخش زنان تاکید کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی در نشست با دست اندرکاران دو حوزه ورزش و جوانان در بخش بانوان ضمن قدردانی از تلاش های نواب رییس زنان در فدراسیون‌های ورزشی و مسئولان و کارشناسان امور بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان استان های سراسر کشور، برگزاری این جلسه را با هدف آشنایی با زحمت کشان این عرصه و شنیدن مشکلات و مسائل اهالی از زبان خودشان اعلام کرد و اظهار داشت: من با محدودیت‌ها این بخش آشنا هستم ولی بنای کارم بر این است که با گفت و گوی رودررو با شما بیشتر به پیشرفت ورزش زنان ایران کمک کنم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نگاه شما که از نزدیک با این حوزه در ارتباط هستيد نافذ‌تر و اساسی‌تر است، ادامه داد: امیدوارم امروز شروعی برای رشد ورزش زنان ایران در حیطه های مختلف باشد.

وی افزود: عمومی شدن ورزش برای زنان که بیشتر از کم تحرکی رنج می برند بسیار مهم است و باعث کم شدن مشکلات جسمی و روحی برای این قشر می شود.دکتر گودرزی تاکید کرد رویکرد ما در این بخش نباید تنها قهرمان پروری باشد در ادامه این نشست مرضیه اکبر آبادی، معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان آشنایی با فرصت ها و تهدیدها دراین بخش را بسیار حیاتی توصیف کرد.

وی به سهم بانوان در کسب مدال‌های قهرمانی در رویدادهای مهم بین‌المللی اشاره کرد و  افزود: 40 درصد از نتایج کسب شده در المپیک‌های آسیایی و جهانی توسط بانوان بدست می‌آید.

اکبر آبادی با تاکید بر حمایت و برنامه ریزی در جهت رفع مسائل و مشکلات ورزش زنان  اظهار داشت: همانگونه که تا پیش از این شایستگی زن مسلمان ایرانی به اثبات رسیده، تلاش خواهیم کرد با حضور موثر در عرصه مهم رقابت‌های بین المللی این روند ادامه یابد.

وی تنزل جایگاه زنان از معاونت  به مدیر گروه در حوزه استانی پس از تشکیل وزارتخانه را یکی از مشکلات این حوزه دانست و اصلاح جایگاه حقوقی نواب رییس زن با اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها و  تامین اعتبارات در حوزه  ورزش قهرمانی زنان را از راهکارهای برون رفت از معضلات این حوزه دانست.

وزیر ورزش و جوانان در پایان این دیدار  با اعلام خبر تدوین و تهیه قانون ورزش که قرار است برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، گفت: متخصصان زن باید نقش بسزایی در تدوین این قانون در حوزه خودشان داشته باشند.

گودرزی همچنین به مسئولان استانی حوزه زنان یادآور شد که وظیفه آنها تنها بخش ورزش نیست و باید نسبت به مشکلات جوانان هم توجه کنند.

گودرزي، وزير ورزش و جوانان در پايان خاطرنشان کرد: نباید مدیران وزارتخانه در بخشهایی که در قبال جوانان مسئولیت دارند نسبت به این موضوع غفلت کنند چرا که مشکلات دختران جوان ما در جامعه به مراتب بیشتر از پسران است و باید برای آنها برنامه داشته باشید در این جلسه با نظر اقای گودرزی وزیر ورزش و جوانان مقرر شد کارگروهی زیر نظر  احمدی مشاور عالی وزیر تشکیل شود و مدیران و کارشناسان و صاحب نظران حوزه بانوان در این کارگروه به تامین محتوی قانون ورزش برای حوزه زنان کمک کنند در این  جلسه، حاضران نیز نظرهای خود را بیان کردند که در خبری جداگانه شرح داده خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، بانوان ، ورزش ، گودرزی ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار