یک روانشناس و مشاوره خانواده گفت: برای تسهیل در امر ازدواج، خانواده ها باید توقعات خود را کاهش دهند و جوانان را برای انتخاب آگاهانه کمک کنند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علیرضا قویدل با تاکید بر تقسیم کار ملی در امر ازدواج اظهار داشت: در موضوع ازدواج جوانان تمامی نهادهای دولتی مدبرانه و آگاهانه باید به کارشناسی و اقدام در این زمینه بپردازند. رسانه های گروهی نیز باید بحث ازدواج آسان را ترویج کرده و افزایش دهند.

این کارشناس مسائل خانواده افزود: خانواده ها می توانند جوانان خود را مدیریت کنند و آنان را برای ازدواج آسان تایید و تشویق کنند. خانواده ها باید به جوانان بیاموزند آگاهی در انتخاب فرد مورد نظر مهم است و موجب ازدواج موفق و رشد و تعالی جوانان می شود.

وی تاکید کرد: وقتی جوانان فردی را برای ازدواج در نظر می گیرند، حتما به مراکز مشاوره مراجعه کنند تا بتوانند انتخابی آگاهانه و پایدار داشته باشند.

مدیر مرکز مشاوره جوان تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی کشورها مشکل ازدواج جوانان را دارند می توانیم این موضوع را بحث فراملی بخوانیم. بسیاری از کشورها از جمله ایران با مشکل ازدواج جوانان دست و پنجه نرم می کنند. البته جوانان مشکلات دیگری نیز دارند که مهمترین آنها را می توان اشتغال، عدم ترغیب به امر ازدواج در خانواده، مسائل مالی و بی بند و باری در جامعه دانست.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار