رییس اداره راه و شهرسازی قصرشیرین از وارد شدن خسارت به 900 واحد مسکونی، اداری، تجاری، نظامی، آموزشی، مذهبی و فرهنگی این شهرستان بر اثر وقوع بیش از 300 زمین لرزه و پس لرزه های آن در هفته اول آذرخبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


یونس حیدری  گفت: تاکنون از مجموع 900 درخواست ارایه شده به اداره راه شهرسازی در خصوص بررسی میزان خسارت ها، تاکنون 600 درخواست با اعزام کارشناس مربوطه بررسی شده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد این واحدها از یک تا 10 درصد دچار خسارت شده اند که میزان این خسارت ها براساس اعلام کارشناسان حدود 30 میلیارد ریال برآورد شده است.

حیدری اظهار کرد: بیشترین نقاطی که دچار آسیب دیدگی شده شامل راه پله، دیوارها بخصوص دیوارهای تیغه ای و همچنین بافت های فرسوده این واحدها است ضمن اینکه فرسودگی برخی اماکن به نوع ساخت آنها در زمان بازسازی بر می گردد که اصولی انجام نشده است.

رییس اداره راه و شهرسازی قصرشیرین گفت: همچنین 220 مورد از واحدهای مسکونی که دچار خسارت شده اند از منازل سازمانی ادارای و انتظامی شهرستان هستند.

وی افزود: رسیدگی به 300 درخواست باقی مانده نیز ظرف چند روز آینده توسط کارشناس مربوطه انجام می شود و پس از جمع بندی نهایی گزارشات به ستاد مدیریت بحران فرمانداری برای هر گونه اقدام ارسال خواهد شد.

از روز جمعه اول آذر تا روز هشتم آذر بیش از300 زمین لرزه بزرگ و کوچک در این شهرستان مرزی ثبت شده که فقط 15 مورد آن قدرتی بین چهار تا پنج و هفت دهم ریشتر داشته است این زمین لرزه ها خوشبختانه تلفات جانی نداشت./س

برچسب ها: کرمانشاه ، واحد ، مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.