مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، 
رئيس جمهور افريقاي جنوبي از شهروندانش خواست تا ارثيه ماندلا را ادامه داده و زنده نگاه دارند.
مقامات مصری برای کسانی که در همه‌پرسی قانون اساسی جدید شرکت نکنند مبلغ 500 جنیه معادل تقریبا 73 دلار جریمه در نظر گرفته‌اند.
دبيرکل اتحاديه عرب از همه کشورهاي جهان ، سازمان هاي عربي و بين المللي و نهادهاي وابسته به سازمان ملل متحد خواست به مسئوليت خود در کمک رساني به مردم غزه عمل کنند.
پايگاه اينترنتي "آنتي وار" در گزارشي درباره رقابت شرکت هاي خارجي براي فعاليت در ايران نوشت: اندکي پس از توافق هسته اي ايران با قدرت هاي جهان در ژنو ، تهران ميزبان اولين همايش بين المللي صنعت خودرو با حضور شرکت هاي خارجي معتبر جهان در برج ميلاد بود.
روزنامه الديار لبنان از احتمال ديدار فواد سينيوره رئيس فراكسيون المستقبل پارلمان اين كشور با رئيس جمهور و وزير امورخارجه ايران خبر داد.
سناتور "دايان فينستاين" رئيس کميته اطلاعاتي سناي آمريکا اعلام کرد بخشي از گزارش‌هاي سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) آماده انتشار است.
رئيس جمهوري موقت مصر صبح روز دوشنبه با هيئتي از کنگره آمريکا ديدار مي‌کند.
سخنگوي كاخ سفيد از مطرح شدن موضوع ناپديد شدن رابرت لوينسون جاسوس سازمان سيا در ايران در گفتگوي تلفني باراك اوباما با دكتر حسن روحاني خبر داد.
نماينده مجلس سوريه با اشاره به اين که اين کشور بر حضور ايران در کنفرانس ژنو2 اصرار دارد، گفت: سياست آمريکا در تعامل با بحران سوريه رياکارانه است.
"سالم زهران" مدیر مرکز اطلاع رسانی تحقیقات راهبردی در لبنان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "ال بی سی" لبنان، سرنخ ها و دستاوردهای جدیدی را درخصوص تحقیقات درباره حمله اخیر به سفارت ایران در بیروت فاش کرد.
رییس‌جمهوری آمریکا در نخستین سالگرد تیراندازی در مدرسه ابتدایی شهر نیوتاون این کشور، خواستار تلاش برای کنترل سلاح شد.
فرمانده نيروي زميني ارتش عراق از دستگيري چند تن از مظنونان به دست داشتن در حمله تروریستي به کاروان مهندسان و کارگران ايراني دراستان ديالي خبر داد و گفت: تحققات براي دستگيري و مجازات عاملان اين حمله ادامه دارد.
منابع خبري از آغاز محاكمه حسني مبارك رئيس جمهور اسبق مصر پشت درهاي بسته خبر دادند.
وزارت امور خارجه ايتاليا اعلام کرد ِاما بونينو وزير امور خارجه اين کشور طي روزهاي 21 و 22 ماه دسامبر(30 آذر و 1 دی) به تهران سفر خواهد کرد.
رئيس كميته تدوين قانون اساسي مصر از پايبندي قانون اساسي جديد اين كشور بر تمامي معاهدات بين المللي خبر داد.
ادامه پيامدهاي بحران اقتصادي و مالي در انگليس باعث شده است پديده گروگذاري اشياء قيمتي در بنگاههاي مالي و دريافت وام در اين کشور افزايش يابد.
وزير امور خارجه هند در کنفرانس امنيتي اخير منامه بر حل و فصل ديپلماتيک مسئله هسته اي ايران و به رسميت شناخته شدن حق برخورداري ايران از انرژي هسته اي تاکيد کرد.
منابع خبري از به خاك سپرده شدن پيكر نلسون ماندلا رهبر سابق آفريقاي جنوبي در زادگاهش خبر دادند.
تحليلگر سياسي شوراي آتلانتيک مي گويد با توجه به ترديدهاي نمايندگان سنا و مجلس نمايندگان آمريکا، اوباما در عرضه توافق جامعي که در آن حتي به حد محدودي از غني سازي اورانيوم در ايران اشاره شده باشد، با مشکل مواجه است.


برچسب ها: بین الملل ، خبر ، عناوین ، جالب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار