مادر مشاوره ايران با بيان اينكه ارزش‌ها و اصول اخلاقي با يكديگر مرتبط هستند، گفت: پايبندي افراد به اصول اخلاقي، بازتابي از ارزش‌هاي آنهاست.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،
دكتر شكوه نوابي‌نژاد در حاشيه برگزاري اين همايش ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: براين اساس مي‌توان اخلاق حرفه‌اي مشاوره و روان‌درماني را بيان ارزش‌ها يا تلاش براي ابراز آنها به شيوه‌اي منظم دانست.

وي افزود: مشاوره و روان درماني حرفه‌هايي تخصصي‌ هستند كه در پيشگيري و درمان بسياري از اختلالات رواني، رفتاري، اجتماعي و حفظ بهداشت رواني در جوامع گوناگون نقش اساسي دارد.

دكتر نوابي نژاد گفت: مشاور يا درمانگر بايد علاوه بر ويژگي‌هاي شخصيتي و صلاحيت‌هاي اخلاقي از تجربه مناسب در زمينه روان‌شناسي برخوردار باشد.

رئيس انجمن مشاوره ايران اظهار داشت: خوشبختانه سازمان نظام روانشناسي و مشاوره به عنوان متولي اصلي و قانوني برنامه و خدمات مشاوره و روان درماني، تهيه و تدوين نظام اخلاقي مبتنی بر ارزش‌هاي اخلاقي اين حرفه تخصصي را با عنايت بر ارزش‌ها، اصول اخلاقي و مذهبي و فرهنگي جامعه در اولويت فعاليت هاي خود قرار داده است.

عضو انجمن بين‌المللي خانواده درماني بيان كرد: به دليل اهميت ويژه حرفه مشاوره و روان‌درماني، جايگاه مباحث اخلاقي و نظام ارزشي در آن كم‌تر از مباحث تخصصي مشاوره نيست.

رئيس كميسيون مشاوره خانواده سازمان نظام روانشناسي افزود: مشاوره و مباحث مرتبط با آن در بستر فرهنگ جوامع معنا و اعتبار پيدا كرد و مشاهده مي‌شود كه مشاوره هاي ارائه شده در كشورها، مليت‌ها و قوميت‌هاي مختلف بر حسب فرهنگ و ارزش‌گذاري ها متفاوت است./ش

برچسب ها: پایبندی ، اصول ، اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.