دولت آمريکا پيش از کنفرانس بين المللي ژنو 2 در حال تغيير موضع خود در برابر بحران سوريه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، دولت آمريکا درک کرده است که گروه‌هاي مسلح در آستانه فروپاشي و شکست قرار دارند. شخصيت‌هاي رسمي و غير رسمي آمريکا در سخنان خود براي زمينه سازي از سرگيري گفتگو با دولت سوريه تلاش مي‌کنند. 

"مايکل هيدن" رئيس سابق سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) سناريوهاي مختلفي درباره جنگ کنوني در سوريه ترسيم کرد. 

هايدن با تاکيد بر اين مسئله که گروه‌هاي مسلح نمي توانند در سوريه پيروز شوند افزود: اوضاع سوريه هر لحظه هولناک‌تر مي‌شود و گروه هاي مسلح هر روز جنايتي در اين کشور مرتکب مي شوند. هزينه اخلاقي و انساني عمليات تروريستي در سوريه هم بالا رفته است. 

وي خاطر نشان کرد: تسلط گروه هاي تکفيري بر بخش هاي گسترده‌اي از منطقه خاورميانه پيامدهاي وخيمي به همراه خواهد داشت. بهترين سناريو آن است که دولت سوريه بر گروه‌هاي مسلح پيروز شود. 

رايان کراکر سفير سابق آمريکا در عراق، افغانستان و سوريه بر لزوم از سرگيري گفتگو با دولت سوريه تاکيد کرد. 

"دانيل فاينشتاين" رئيس کميته اطلاعاتي سناي آمريکا هم گفتگو با دولت سوريه را ضروري توصيف کرد و گفت: تروريسم در سوريه در حال گسترش به همه منطقه است و نتايج آن در حال آشکار شدن در لبنان، عراق، اردن و ترکيه است. 

گزارشگر شبکه الاخباريه سوريه گفت: سياست آمريکا در حمايت از تروريسم عليه سوريه به سرعت در حال تغيير است. تصميم اخير آمريکا به توقف حمايت از گروه‌هاي مسلح در سوريه و وادار کردن دولت ترکيه به بستن گذرگاه هاي مرزي با سوريه بخشي از تغيير رويکرد واشنگتن در برابر بحران سوريه پيش از کنفرانس ژنو 2 است. آمريکا به اين نتيجه رسيده است که کشتي تروريسم در سوريه در نهايت غرق خواهد شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار