به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمدعلي زارعي افزود: اين مجموعه كه با همت و تلاش واحد راه آهن فولاد مباركه و مديريت توسعه سنگان طي پنج ماه طراحي و ساخته شد، از يك سوله با ظرفيت ذخيره حدود 10 هزارتن سنگ آهن و يك سامانه بارگيري شامل شوت تخليه، سامانه لرزاننده و نوارنقاله كه در داخل سوله قرار دارد تشكيل شده و قادر است روزانه حداقل 80 واگن 105 تني را بارگيري نمايد.
وي تصريح نمود: با توجه به اينكه شرايط اقليمي معدن سنگان به گونهاي است كه حداقل چهار ماه از سال در معرض بادهاي شديد موسمي قرار دارد لذا با بهرهبرداري از اين سامانه مي توان بدون هيچگونه نگراني از پراكنده شدن مواد، بارگيري واگنها را در همه شرايط آب و هوايي به خوبي انجام داد.
رييس راه آهن شرکت فولاد مبارکه درخصوص مزاياي اين طرح گفت: با راهاندازي اين سامانه بارگيري، حمل جاده اي سنگ آهن از اين معدن به طور قابل ملاحظهاي كاهش مي يابد كه اين امر مزاياي زيادي از جمله كاهش ترافيك جاده، حوادث، مصرف سوخت و همچنين رعايت مسائل زيست محيطي را به دنبال خواهد داشت./س