مجهزترین واحد بسته بندی چای صادراتی کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح شد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در گشایش این خط تولید گفت: با توجه به حمایت های همه جانبه دولت و امیدی که در دل صاحبان صنایع و سرمایه گذاران در تمامی کشور علی الخصوص در منطقه ویژه اقتصادی سرخس جوانه زده است، این منطقه در آینده نزدیک به قطب بزرگ صادرات کالا در کشور تبدیل خواهد شد
.

محمد مهدی مروج الشریعه افزود: امیدواریم با حمایتهای دولت، این منطقه به قطب صادرات کالا از شمال شرق کشور تبدیل شده و با ظرفیتهایی که وجود دارد، بتواند به عنوان مرکز تبادلات بین المللی کشورهای عضو اکو ایفای نقش نماید.

وی گفت: هم جواری با کشورهای حوزه CIS و شمال قفقاز در مسیر جاده ابریشم، می تواند به احیای محور ترانزیتی شرق کشور کمک کند.

نایب رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: امکانات منحصر بفرد زیربنایی نیز یکی از پتانسیل‌های فوق‌العاده برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به شمار مي‌آيد.

منطقه ويژه اقتصادي سرخس در سال 75 با حضور رهبران و نمايندگان بيش از صد كشور جهان آغاز به كار کرد و با افتتاح گمرك در سال 1380، وارد مرحله بهره‌برداري شد كه به دليل موقعيت ممتاز جغرافيايي، نقطه اتصال بين آسياي مركزي با كشورهاي حوزه خليج فارس در جنوب ايران و آب هاي آزاد، اروپا در غرب و كشورهاي افغانستان و پاكستان در شرق به شمار می رود.

مروج الشریعه با اشاره به سرمایه گذاری عظیم و اقدامات زیربنایی آستان قدس رضوی در این منطقه عنوان کرد: با توجه به موقعیت خاص استراتژیک و اقلیم مناسب منطقه ویژه اقتصادی سرخس، در آینده نزدیک این منظقه به قطب صادرات و تولید در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

برچسب ها: افتتاح ، واحد ، بسته ، بندی ، چای ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.