خانم کرونبرگ، رئیس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا و هیئت همراه با آقای تابش و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، خانم کرونبرگ، رئیس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا و هیات همراه با تابش و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار تابش ضمن تقدیر از نقش سازنده و مواضع بسیار خوب پارلمان اروپا در استقبال از توافقنامه اخیر انرژی هسته‌ای گفت: ما خواستار توسعه مناسبات و رفع تنش، تشنج و خصومت و روابط دیپلماتیک با پارلمان اروپا و تمام کشورها و نیز در سطح منطقه هستیم و از برقراری ارتباط، دیالوگ و گفتگو، استقبال می‌کنیم.

وی خواستار کاهش تحریم ها علیه ملت ایران بر پایه توافقنامه ژنو شد.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به جایگاه بسیار بالای مسئله حقوق بشر در آموزه‌های دینی و ملی کشورمان افزود: بحث حقوق بشر در اسلام، بحث جامعه جهانی است که در آیات شریفه قرآن کریم به آن تصریح شده است و در فرهنگ ملی ایرانیان نیز سابقه طولانی دارد.

در این دیدار، همچنین آقایان سیدهادی حسینی، علیرضا محجوب، غلامرضا تاجگردون و سید عبدالکریم هاشمی نیز حضور داشتند و در مورد مسائل مختلف سخنانی ایراد کردند.

حسینی در بخشی از سخنان خود با اشاره به این که مکتب اسلام، مکتب اخلاق و صلح است، گفت: پیامبر اسلام(ص) مانند همه پیامبران الهی برای گسترش صلح و اخلاق مبعوث شد و در سایه آسایش و امنیت است که بشر به حقوقی که همه ما به آن معتقدیم، می رسد.

وی با اشاره به نقش ویژه ایران در گسترش صلح، تعامل و تعادل در منطقه ابراز امیدواری کرد: گسترش تعامل بین ایران و پارلمان اروپا بتواند در گسترش اقتصاد سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار باشد.

تاجگردون با بیان این که در مسائل بین‌المللی، باید گفتگو جایگزین اظهارنظرهای یک طرفه باشد، ابراز اطمینان کرد: با گفتگو و مذاکره به نتایج خوبی خواهیم رسید.

در ادامه این دیدار، خانم کرونبرگ نیز به اهمیت تقویت روابط ایران با پارلمان اروپا اشاره کرد و گفت: تداوم گفتگو و تبادل نظر با ایران از اهداف پارلمان اروپاست.

رئیس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا در ادامه با بیان این که زبان مشترک ما، زبان صلح است، ابراز خرسندی کرد: توافق اولیه با 1+5 توافق نهایی را نیز به دنبال داشته باشد تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تابش ، دیدار ، گفتگو ، رئیس ، هیات ، اروپا ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار