فرماندار محلات از راه‌اندازی نخستین ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی کشور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک

غلامعلی یارمحمدی گفت : این ایستگاه هفته جاری با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان در محلات راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این ایستگاه با مصوبه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و با توجه به جایگاه محلات در تولید و پرورش ماهیان زینتی راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار محلات پرورش و صادرات 90 درصد ماهیان زینتی و پشتیبانی و ساماندهی تولید ماهیان زینتی کشور در محلات را از اهداف راه‌اندازی این ایستگاه برشمرد و ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز نقش موثری در افزایش صادرات ماهیان زینتی به کشورهای منطقه خواهد داشت.

یارمحمدی با بیان اینکه این شهرستان قطب اصلی تولید ماهیان زینتی کشور است، خاطرنشان ساخت: محلات از نظر تنوع تولید گونه‌های مختلف ماهیان زینتی رتبه اول و از نظر میزان تولید رتبه دوم کشوری را در اختیار دارد.

وی پشتیبانی از صنعت تولید و پرورش ماهیان زینتی را از دیگر اهداف این مرکز عنوان کرد و افزود: با توجه به آغاز عملیات احداث ساختمان این مرکز پیش‌بینی می‌شود مرکز تحقیقات ماهیان زینتی تا زمان تکمیل ساختمان در مرکز تحقیقات گل و گیاه به فعالیت بپردازد.

به گفته وی افزایش کیفیت ماهیان زینتی در رنگ، اندازه و ظاهر، افزایش تولید در واحد سطح و تزریق هورمون به برخی گونه‌ها از جمله کارهای تحقیقاتی این مرکز خواهد بود./س


برچسب ها: ماهیان ، زینتی ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.