عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه ترس را در دل دشمنان ایجاد کرده است گفت: جدا شدن علم و دین تجربه خوبی در تاریخ نداشته است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، فنایی اشکوری در همایش بررسی مسیرهای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه که با موضوع زبان دین و زبان علم و مسیرهای توسعه وحدت در جامعه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نباید به یک روز و یا یک هفته اختصاص یابد بلکه باید در طول سال جاری و باقی باشد، گفت : باید مباحث علم و دین و مناسبات این دو موضوع در دانشگاه و حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه باید برای یک حرکت، پیوند و نهضتی فرهنگی در راستای رشد، تعالی، بالندگی و توسعه همه جانبه کشور گام بردارد و سعادت همراه با معنویت را نوید دهد، افزود : انسان‌ها در گذشته در عرصه علم و فن‌آوری به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌اند اما با توجه به تمامی این پیشرفت‌ها هنوز درک کاملی از آرمان‌های والای انسانی و اخلاقی پیدا نکرده‌اند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه مکتب اسلام بسیار عمیق، پویا، بالنده و جوابگوی همه انسان‌ها در عصر حاضر است، افزود: همراه با به حاشیه راندن دین و اخلاق در جوامع غربی، بسیاری از بحران‌های اجتماعی همچون بحران‌های معرفتی در این جوامع شدت گرفته است و علمای این جوامع هنوز نتوانسته‌اند به پرسش‌های بی‌شماری مانند مبدأ حیات، معاد و آینده جهان پاسخ دهند.

فنایی اشکوری گفت : بحران اخلاقی یکی دیگر از بحران‌هایی است که در نبود دین و معنویت گریبانگیر جوامع غربی شده است و هر روز بیش از پیش آثار مخربی در این جوامع بر جای می‌گذارد./س

برچسب ها: علم ، تجربه ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.