مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طی هفته آینده شاهد کاهش 10 درجه‌ای دما در آذربایجان غربی خواهیم بود.

علی مطلبی‌فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: همانطور که قبلا اطلاع‌رسانی شده بود سامانه بارشی از عصر روز چهارشنبه وارد آذربایجان غربی شده و در سراسر استان شاهد بارش‌های خوبی بودیم.

وی تصریح کرد: طی بارش‌ها از عصر چهارشنبه تا پنج‌شنبه شب بیشترین میزان بارش برف در سطح استان از شهرستان‌های سردشت، اشنویه و پیرانشهر گزارش شده که سردشت 45 سانتی‌متر، اشنویه 48 سانتی‌متر و پیرانشهر با 75 سانتی متر بالاترین رکورد را در سطح استان دارد.

مطلبی‌فرد ادامه داد: در همین مدت در شهرستان ارومیه نیز 30 سانتی‌متر بارش برف داشتیم و این عمق برف مربوط به داخل شهر بوده و عمق برف در ارتفاعات بالاتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی یادآور شد: در چالدران ارتفاع برف به 22 سانتی‌متر، بوکان 15 سانتی‌متر، تکاب یک سانتی‌متر، سلماس 18 سانتی‌متر، خوی 9 سانتی‌متر و در شاهین‌دژ به 10 سانتی‌متر رسیده است.

مطلبی‌فرد ادامه داد: میزان بارش برف در چایپاره به دو سانتی‌متر، انزل به 16 سانتی‌متر، ماکو 11 سانتی‌متر، مهاباد 29 سانتی‌متر، میاندوآب 16 سانتی‌متر، نقده 35 سانتی‌متر و در سردشت به 45 سانتی‌متر رسید.

وی اعلام کرد: این سامانه تا روز شنبه در آذربایجان غربی پایدار بوده و از روز شنبه که این سیستم به تدریج از استان خارج خواهد شد متعاقبا شاهد یک توده هوای سرد خواهیم بود که تا آخر هفته تداوم خواهد داشت و پیامد این هوای سرد کاهش 10 درجه ای دما در آذربایجان غربی در هفته آینده خواهد بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.