نماينده مجلس سوريه:

سوريه بر حضور ايران در "ژنو2" اصرار دارد

نماينده مجلس سوريه با اشاره به اين که اين کشور بر حضور ايران در کنفرانس ژنو2 اصرار دارد، گفت: سياست آمريکا در تعامل با بحران سوريه رياکارانه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "شريف شحاده" در گفتگو با شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي از دمشق درباره ادامه حمايت آمريکا از گروه‌هاي مخالف نظام سوريه گفت:سياست آمريکا در تعامل با بحران سوريه رياکارانه است. واشنگتن مي‌گويد خواهان حل بحران سوريه از طريق راه حل سياسي و برگزاري کنفرانس ژنو2 است ولي به حمايت از گروه هاي مسلح تروريست ادامه مي‌دهد. 

وی افزود: "رابرت فورد" سفير آمريکا در سوريه حامي اصلي قاچاق سلاح به سوريه براي تروريست‌هاست. اعلام حمايت وي از مخالفان به معناي ادامه حمايت از تروريست‌ها و کشتار بيشتر شهروندان سوري است. در سياست رياکارانه دولت آمريکا مسئله جديدي وجود ندارد. 

به گفته شحاده، آمريکا از ادامه بحران سوريه و کشتار شهروندان و از بين رفتن زيرساخت هاي اين کشور خوشنود است چرا که واشنگتن سوريه را دشمن خود مي‌داند. آمريکا با حمايت از تروريست ها در سوريه نشان مي دهد که خواهان حل بحران اين کشور نيست.

وي درباره مخالفت آمريکا با حضور ايران در کنفرانس ژنو2 بيان داشت: اين مخالفت آمريکا مسئله جديدي نيست. آمريکا از ابتداي بحران سوريه تلاش کرد فقط واشنگتن و متحدان اين کشور در کنفرانس حل بحران سوريه نقش داشته باشند اما تحولات بين المللي تغيير کرده است. 

وی افزود: در صورتي که ايران در اين کنفرانس حضور نداشته باشد بحران سوريه حل و فصل نخواهد شد چرا که ايران يکي از قدرت هاي منطقه و متحد راهبردي سوريه است و اين کشور رابطه مستحکمي با تهران دارد و دمشق نمي‌تواند شاهد برگزاري کنفرانس ژنو2 بدون حضور ايران باشد. سوريه تاکيد دارد بايد در اين کنفرانس متحدان اين کشور حضور داشته باشند. بنابراين تلاش ها براي جدا کردن ايران از سوريه هيچ تاثيري نخواهد داشت.

شريف شحاده درباره اوضاع وخيم انساني در سوريه گفت: قبل از بحران در سوريه هيچ وضع بد انساني در اين کشور وجود نداشت. مردم سوريه از همه نوع خدمات بهره مند بودند. ممکن است در برخي از نقاط سوريه در اين شرايط بحراني کمبودهايي ايجاد شده باشد ولي سوخت و برق در اختيار مردم قرار دارد. حتي در مناطقي که تحت سيطره گروه‌هاي مسلح تروريست وجود دارد و تروريست‌ها مانع از رسيدن محموله‌هاي سوختي و غذايي به اين منطقه مي‌شوند، دولت سوريه تلاش مي‌کند از طريق راه‌هاي مختلف محموله‌هاي امدادي در اختيار مناطق تحت محاصره قرار گيرد. نيروهاي وابسته به جبهه النصره و داعش اجازه نمي‌دهند اين کمک ها در اختيار برخي از سوري‌ها قرار گيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار