قزوین/وزیر کشور خبر داد:

بررسی افزایش اختیارات استانداران

وزیر کشور از بررسی افزایش اختیارات استانداران خبر داد و گفت: برخی از اختیاراتی که بر عهده وزیر کشور قرار دارد، در حد امکان به استانداران واگذار می‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 

  عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهار کرد: موضوع افزایش اختیارات استانداران در حال بررسی است و در اجلاسی که در دی‌ماه سال جاری مقرر شده با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شود، جزئیات مربوط به آن مطرح می‌شود.


وی افزود: بر این اساس برخی از اختیاراتی که بر عهده وزیر کشور و وزارتخانه قرار داشت، در حد مقدور به استانداران سراسر کشور واگذار می‌شود. علاوه بر آن، طبق قانون، برخی دیگر از اختیارات نیز که تاکنون در حیطه کاری دولت قرار گرفته بود به استانداران واگذار می‌شود.


وزیر کشور با تاکید بر ضرورت توسعه استان‌های کشور، تصریح کرد: مناطق و استان‌های کشور باید در راستای توسعه‌یافتگی تلاش کنند و از تجهیزات، منابع و امکانات موجود برای تحقق این مهم بهره‌مند شوند.


رحمانی فضلی همچنین با بیان اینکه "طرح تقسیمات جامع کشوری تا دو هفته آینده به دولت ارائه می‌شود"، گفت: این طرح پس از مطرح شدن در صحن دولت، در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد. مؤلفه‌های تقسیمات کشوری قبلاً چهار مؤلفه بود که در طرح جدید به هشت مورد افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه "مؤلفه‌های تقسیمات کشوری جدی‌تر شده است"، اظهار کرد: ویژگی‌های جغرافیایی و منطقه‌ای در این طرح در نظر گرفته شده است.


وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت کنترل مرزها گفت: در حال حاضر کنترل مرزها مناسب است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.


رحمانی‌فضلی در پایان خاطرنشان کرد: در بودجه سال 93 اعتبارات نسبتاً خوبی برای کنترل مرزها در نظر گرفته شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود، امنیت پایداری را در مرزها پیگیری کنیم./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.