گزارش ویژه/

"ماندلا" رفت و طناب "سیاه و سفید" تبعیض، همچنان در دست صهیونیست‌هاست

مرگ رهبر جنبش ضدّ رژیم آپارتاید واکنش‌های جهانی بسیاری را با خود به همراه داشت. اما در این میان، جالب این بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی در بازتاب مرگ و مراسم یادبودهای ماندلا، دقیقاً همین واژه یعنی "آپارتاید" را سانسور کردند!

سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

"نلسون ماندلا" مردی بود که نامش در تاریخ با واژه "آپارتاید" گره خورد. این مبارز ضدّ نژادپرستی آفریقای جنوبی روز 6 دسامبر 2013 (15 آذر) درگذشت.

مرگ وی واکنش‌های جهانی بسیاری را با خود به همراه داشت. اما در این میان، جالب این بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی در بازتاب مرگ و مراسم یادبودهای ماندلا، دقیقاً همین واژه یعنی "آپارتاید" را سانسور کردند!

رسانه‌های صهیونیستی با اجتناب از کاربرد لغت "نژادپرستی"، ماندلا را نه رهبر جنبشی بر ضدّ رژیم آپارتاید، بلکه تنها یک "مبارز آزادیخواه" خواندند. سؤال اینجاست که چرا؟

اگرچه بسیاری از مقامات غربی مانند "باراک اوباما"، "دیوید کامرون"، "فرانسوا اولاند" و "یوآخیم گاوک" سفر به آفریقای جنوبی برای شرکت در مراسم تدفین و بزرگداشت ماندلا را بدیهی می‌دانستند، "شیمون پرز" و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حضور در این مراسم خودداری کردند. چرا؟

بهانه این عدم حضور، زیاد بودن هزینه‌های سفر عنوان شد! هر چند "شین بت" (Schin Bet) سرویس اطلاعاتی داخلی اسرائیل،‌ آفریقای جنوبی را حکومتی طرفدار فلسطین دانست. پس دلیل این عدم حضور روشن می‌شود:

وقتی رژیمی خودش آپارتاید است و اسطوره تبعیض‌های نژادی در دنیا به شمار می‌رود، بی‌معنی است اگر در یادبود یک مبارز ضدّ آپارتاید و ضدّ توهین و تحقیر نژادی شرکت کند و "اشک تمساح" بریزد.

سازمان خیریه "ماگن دیوید آدوم" اسرائیل، موسسه ملی جنبش صلیب سرخ و هلال احمر، روز چهارشنبه 11 دسامبر 2013 (20 آذر) با اهدای خون "پانیا تامانو شاتا" (Pnina Tamnu-Schata) نماینده زن سیاه‌پوست که اصالتاً اهل اتیوپی است، مخالفت کرد.

یکی از مسئولان این سازمان صهیونیستی اعلام کرد که بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، پذیرش خون از یک یهودی اتیوپیایی ممکن نیست. وزارت بهداشت اسرائیل بر این باور است که حتی خون یهودیانی که در اسرائیل متولد نشده‌اند، "خالص" نیست و احتمال دارد باعث انتشار بیماری بشود.

"پانیا تامانو شاتا" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی خصوصی ده تاکید کرد:

«این اهانت به کل یک جامعه به دلیل رنگ پوست است. من سی و دو سال سن دارم. در سه سالگی به اسرائیل آمدم. من خدمت نظامی‌ام را انجام داده و دو فرزند دارم. هیچ دلیلی ندارد که با من چنین رفتاری شود.»

این نماینده زن در پارلمان اسرائیل خاطر نشان کرد:

«شانزده سال پیش، زمانی که رسانه‌ها فاش کردند مقامات بهداشتی اسرائیل، خون اهدایی اعضای جامعه یهودیان اتیوپیایی را بدون اینکه از آن استفاده‌ای بکنند دور ریخته‌اند، تظاهرات گسترده‌ای در بیت‌المقدس برگزار شد. از آن زمان که من خودم نیز تظاهرات کردم، هیچ چیزی تغییر نکرده است.»
وقتی خبر این رسوایی به رسانه‌ها کشیده شد، مسئولان این سازمان خیریه برای جبران آن، اعلام کردند که حاضرند اهدای خون این نماینده را بپذیرند اما این خون اهدایی، منجمد خواهد شد و از آن استفاده‌ای نمی‌شود!

به نوشته روزنامه آلمانی اشپیگل، صدها هزار یهودی اتیوپیایی در سی سال اخیر به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند. در حال حاضر، بیش از 120 هزار یهودی اتیوپیایی‌الاصل که هشتاد هزار نفر آنها متولد آفریقا هستند در اسرائیل زندگی می‌کنند و در آنجا قربانی تبعیض هستند.

شایان ذکر است اسرائیل، همواره سرزمین‌های اشغالی را وطن یهودیانی از 140 کشور معرفی می‌کند و این در حالی است که این رژیم، نه تنها نسبت به فلسطینیان و مسلمانان، روز به روز حملات نژادپرستانه بیشتری وارد می‌کند، بلکه حتی مصرانه می‌کوشد تا این موطن جعلی را از وجود یهودیان رنگین‌پوست هم "پاک سازد".

در سال 1991 تمامی 14500 مهاجر اتیوپیایی‌تبار در معرض آزمایش خون قرار گرفتند و در آن زمان، هیچ گروه مهاجران دیگری تا به این اندازه مجبور به دادن آزمایش ایدز نشده بود.

مدتی پیش از آن که خانم "تامانو شاتا" به نمایندگی پارلمان اسرائیل انتخاب شود، مدیریت یکی از کمیسیون‌های کنست را به عهده گرفته بود که مسئولیت داشت به یک مسئله مهم رسیدگی کند؛

در این پرونده، زنان اتیوپیایی- اسرائیلی هر سه ماه یکبار آمپول‌های خاصی به نام "Depo-Provera" دریافت می‌کردند و به آنان گفته می‌شده که زدن این آمپول‌ها برای مصونیت از ابتلا به بیماری‌های پنهان اجباری است. اما به مرور زمان اسناد و مدارکی رو شد که فاش گردید این زنان جوان سیاه‌پوست، بدون آنکه خودشان بدانند، آمپول‌های ناباروری زده‌اند که برای پیشگیری دائمی از بارداری به زنان میانسال توصیه می‌شود.

از آنجایی که این اقدام غیرمستقیم از سوی مراکز دولتی اعمال می‌شد، این ظنّ قریب به یقین را در افکارعمومی تقویت کرد که حاکمیت رژیم صهیونیستی عزم خود را جزم کرده که از افزایش جمعیت سیاهپوستان یهودی در اسرائیل جلوگیری کند.

اعتراضات اتیوپی‌تبارهای اسرائیل که به خاطر سیاه‌پوست بودنشان تحت چنین تبعیضی قرار گرفتند در مارس 2013 به تظاهرات گسترده‌ای در سرزمین‌های اشغالی انجامید.

این، یکی از بدیهیات مسلّم بسیاری از صهیونیست‌هاست که یهودی واقعی، فقط سفیدپوست بوده و از اروپا به اسرائیل مهاجرت کرده است.

اکنون خبر خودداری مرکز وابسته به وزارت بهداشت اسرائیل از اهدای خون نماینده سیاه‌پوست پارلمان در حالی منتشر شده که صحبت از مبارزه با نژادپرستی، به واسطه مرگ "ماندلا" داغ است.

سیاست مخفی اسرائیل مبنی بر بدنام کردن، به انزوا کشاندن و توهین به سیاه‌پوستان، اصلی‌ترین دلیلی است که بی‌احترامی سران صهیونیست‌ها به مرگ "نلسون ماندلا" اسطوره مبارزه با نژادپرستی را توجیه می‌کند.

گزارش از طاهری


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۳۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۲
بسیار گزارش خوبی بود. معلوم است که هنوز اپارتاید در جهان وجود دارد. اسرائیل مظهر نژاد پرستی است و تا نابودی آن اپارتاید وجود خواهد داشت. صهیونیست ها به صراحت یهودیان را نژاد برتر می دانند.
آخرین اخبار