نايب رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مي گويد : وزرا با توجه به راي اعتمادي كه از مجلس دريافت كرده اند اين اختيار را دارند كه مديران خود را تغيير داده و بر حسب نظر خود اعمال سليقه كنند .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش ، جواد هروي  در واكنش به انتقاد برخي نمايندگان نسبت به انتخاب مديران از سوي وزير آموزش و پرورش ، عنوان كرد : نمي توان منكر اين قضيه شد كه سلايق و نگرش ها در انتخاب مديران تاثيرگذار است اما مهم براي ما اين است كه اين تغيير و تحولات موجبات رشد را در ساختار آموزش و پرورش ايجاد كند .
 
وي ادامه داد : گفت و شنودهاي نمايندگان مردم با وزير آموزش و پرورش در راستاي بهبود اوضاع اين وزارتخانه صورت مي گيرد و به هيچ وجه قصد مواخذه و به چالش كشيدن وزير را نداريم .
هروي تصريح كرد ، كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تغيير و تحولات در وزارت آموزش و پرورش را امري بديهي مي داند اما بايد به گونه اي باشد كه در راستاي ساختارهاي بهينه در اين وزارتخانه صورت گيرد .
وي يادآورشد: نمايندگان عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نظرات و ديدگاه هاي گوناگوني دارند كه قابل احترام است و وزير آموزش و پرورش هم چندين نوبت به كميسيون آمده و به سوالات نمايندگان در رابطه با نحوه انتصاب ها پاسخ داده است .

نماينده مردم قاينات و زيركوه در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: طبيعي است كه پس از اين گفت و شنودها، وزير آموزش و پرورش نقطه نظرات نمايندگان را در انتصاب مديران مدنظر قرار خواهد داد .
هروي اظهار داشت: كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس محل جدل و جبهه گيري نبوده بلكه محل تعامل بين مديران ارشد دستگاه هاي اجرايي كشور و نمايندگان مردم در مجلس است و ما اين تعامل را اسباب رشد مي دانيم بنابراين اگر گفت و شنودهايي بين نمايندگان عضو اين كميسيون و وزير آموزش و پرورش صورت گرفته در راستاي تعامل و پيشبرد بهتر امور بوده است.

وي افزود: آنچه كه نمايندگان مردم در مجلس پي گيري مي كنند بر اساس وظايف قانوني آنهاست و طبيعتا پاسخ هاي وزير هم مي تواند آنها را قانع بكند و يا قانع نكند و مي تواند به صحن علني مجلس هم كشيده شود و اين امري طبيعي است.

نايب رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: خوشبختانه نشست هاي اعضاي اين كميسيون با علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش نشان دهنده تعاملات جدي است و نقطه نظراتي كه ارايه مي شود نيز با هدف بهبود اوضاع اين وزارتخانه صورت مي گيرد و ما اميدواريم اين تعاملات منشا خيري براي آموزش و پرورش باشد.

همچنين نماينده مردم شهرستان هاي نوشهر، چالوس و كلاردشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: در شرايط كنوني كشور به نيروهاي اعتدال گرا و معتدل براي اداره امور نياز دارد.  
قاسم احمدي اظهار داشت: بايد توجه داشت كه هر دولتي حق دارد مديران خود را متناسب با فضاي كاري كه ترسيم كرده انتخاب كند. 

وي ادامه داد: از آنجا كه شعار دولت يازدهم اعتدال گرايي است بايد در عمل نيز به گونه اي برخورد شود كه منافاتي با اين شعار نداشته باشد. 

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس يادآورشد: در شرايط حساس كنوني به دليل مباحث هسته اي و تحريم ها كشور به يك وفاق و همدلي نيازمند است از اين رو بهره گيري از مديران معتدل مي تواند به پيشبرد اهداف كمك كند.  

برچسب ها: تغییر ، مدیر ، وزرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار