رییس جهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: بارندگی های اخیر در مناطق جنوبی استان موجب ایجاد شرایط مساعد به منظور اختصاص 12هزار هکتار از اراضی این منطقه به کشت دیم شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان.، غلامرضا بامری افزود: 12 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصولات زراعی دیم از جمله سورگوم ، جو و ماش اختصتص یافت.

وی ادامه داد: شهرستان چابهار با داشتن شرايط آب و هوايي گرم و مرطوب و با برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی، شرايط مناسبي را براي پرورش انواع ميوه هاي گرمسيري، نیمه گرمسیری و توليد محصولات زراعي خارج از فصل دارا است.

وی مهمترين محصولات باغي این منطقه را میوه های گرمسيري از جمله موز، انبه، گواوا،‌ چيكو،‌ كنار و نارگيل عنوان کرد وخاطرنشان کرد: دراین شهرستان همچنین محصولات زراعي خارج از فصل بسیاری از شامل محصولات جالیزی مانند هندوانه و سبزي و صيفي نظير پياز، گوجه فرنگي، بادمجان، فلفل سبز و علوفه و غلات کشت می شود.

وی مجموع سطح زيركشت محصولات زراعي و باغي آبی شهرستان چابهار را 12 هزار و 350 هکتار عنوان کرد و افزود: از اين سطح 5 هزار و 300 هكتار را محصولات باغي و 7 هزار و 50 هکتار محصولات زراعي آبي تشكيل مي دهد .
 
بامری تصریح کرد: به دلیل فقر سفره های زیر زمینی و کمبود بارندگی در این شهرستان، بخش کشاورزی همواره دچار نوسانات و تنش های کم آبی قرار می گیرد و از این بابت خسارات سنگینی به کشاورزان منطقه تحمیل می گردد./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اختصاص ، کشاورزی ، دیم ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.