40 مسجد و بقعه امامزاده بین راهی و داخل شهری به منظور اسکان اضطراری مسافران در راه مانده در استان زنجان آمادگی لازم را دارند.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت : از جمله مساجد و امامزادگان مورد نظر برای اسکان مسافران در شرایط اضطراری مسجد حسینیه اعظم زنجان، بقعه قیدار نبی (ع) و مساجد بین راهی است.

 

باقری با اشاره به اینکه سال گذشته در فصل زمستان تعداد زیادی از مسافران در راه مانده در مساجد و امامزادگان استان زنجان اسکان یافته بودند، افزود: بر اساس آمارها تعداد این افراد اسکان یافته بیش از 15 هزار نفر اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه طی سال جاری 300 نفر از مسافران در راه مانده در مساجد، تکایا و امامزادگان استان زنجان اسکان داده شده‌اند، ادامه داد : حدود 200 نفر به دلیل بارش برف و شرایط نامساعد جوی در حسینیه اعظم زنجان اسکان یافته‌اند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر اینکه باید دستگاه‌های مرتبط همچون شهرداری از مساجد و امامزادگانی که برای اسکان در راه ماندگان در نظر گرفته شده‌اند، حمایت‌های لازم را داشته باشد، یادآور شد : این مساجد زمانی که میزبان مسافران در راه مانده هستند، متاسفانه از منابع و اعتبارات داخلی خود استفاده می‌کنند.

 

 باقری خاطر نشان کرد : در مجموع در سال جاری حدود 40 مسجد، بقعه امامزاده و تکیه آمادگی لازم را برای اسکان اضطراری مسافران و افراد در راه مانده دارند./س

برچسب ها: آمادگی ، مسجد ، امامزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.