مطالعات دانشمندان آمريکايي نشان مي دهد هر چه مردم کشوري شکلات بيشتري بخورند ، آن کشور بيشتر جوايز علمي مي گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تاپ سانتۀ فرانسه ، شکلات تلخ که سرشار از کاکائو است ، نه تنها خوشمزه است‌ ، بلکه فلاونوئيد موجود در آن ، عملکرد ذهني را بهبود مي بخشد. البته اين تنها خاصيت شکلات نيست و شش دليل مهم وجود دارد که ما شکلات را در سبد تغذيه خود بگنجانيم :

يک - شکلات سرشار از مواد معدني است.
شکلات سرشار از مواد معدني همچون منيزيم ، فسفر ، پتاسيم ، آهن ، روي يا حتي ويتامين ها ، به ويژه ويتامين هاي گروه ب است. شکلات رژيم غذايي را متعادل مي کند که البته بايد آن را به خوبي انتخاب کرد. بنابراين شکلات تلخ را انتخاب کنيد و از انتخاب بيسکويت هاي شکلاتي يا دسرهاي شکلاتي شيرين که ارزش غذايي چنداني ندارند ، اجتناب کنيد.

دو - شکلات يک ضد افسردگي طبيعي است.
شکلات براي تقويت روحيه بسيار عالي است. زيرا اولا داراي منيزيم است  که اين ماده معدني به علت اثرات آرامش بخش و کمک به ارسال تکانه هاي عصبي از طريق مغز شناخته شده است ؛ از طرف ديگر سرشار از تئوبرومين ، محرک شناخته شده و همچنين تيرامين و فنيل اتيلامين ، دو ماده مشابه آمفتامين است که با افزايش اثرات ناقل هاي عصبي در مغز عمل مي کنند. شکلات يک ضد افسردگي طبيعي است که برخي اثرات آن حتي مشابه حشيش است.

سه - شکلات به پيشگيري از بيماري هاي قلبي-عروقي کمک مي کند.
فلاونوئيدهاي موجود در کاکائو و شکلات نقشي مهم در پيشگيري از بيماري هاي قلبي-عروقي ايفا مي کند. اين آنتي اکسيدان ها در واقع ميزان کلسترول بد (ال.دي.ال) را در خون کاهش مي دهد و خاصيت کششي رگ هاي خوني را در بدن حفظ مي کنند.

چهار - شکلات از فشار خون بالا و ديابت نوع دو پيشگيري مي کند.
شکلات ماده غذايي سالمي است که از فشار خون بالا جلوگيري مي کند. به يمن فلاونوئيد موجود در شکلات تلخ ، شکلات فشار خون را به طور قابل توجهي پايين مي آورد و به حفظ آن در سطح ثابت کمک مي کند. به علاوه شکلات تلخ از بروز ديابت نوع دو نيز جلوگيري مي کند.

پنج - شکلات به مقابله با پيري کمک مي کند.
شکلات تلخ يکي از ده ماده غذايي جواني است. کاکائو در واقع يکي از مواد غذايي سرشار از فلاونوئيد و به ويژه آنتي اکسيدان کاتچين است. اين آنتي اکسيدان به داشتن بدني جوان تر و پوياتر کمک مي کند. البته بايد توجه کرد که فلاونوئيد موجود در شکلات شيري يا شکلات سفيد که مقدار کاکائوي آن کم است ، بسيار کم يا حتي نزديک به صفر است.

شش - شکلات تلخ چاق نمي کند.
شکلات سرشار از چربي و کربوهيدرات ها است و به طور متوسط هر 100 گرم شکلات ، 500 کالري انرژي دارد. با اين حال نبايد از رژيم غذايي حذف شود. زيرا شکلات تلخ حاوي ويتامين هاي زيادي است که براي بدن مفيد است. خوردن مقداري شکلات در روز به جاي ساير مواد غذايي پرکالري و بدون ارزش غذايي توصيه مي شود. بهتر است روزانه حدود 30 گرم شکلات تلخ (حداقل 70 درصد) ، نه کمتر و نه بيشتر بخوريم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار