نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شناور بودن نرخ ارز ضربه بزرگی به اقتصاد وارد کرده است، گفت: تک نرخی شدن ارز در بودجه سال آینده ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مصطفی افضلی‌فرد افزود: شناور بودن نرخ ارز زمینه سوء استفاده های فراوان را برای اخلالگران اقتصادی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه حذف بخشنامه‌های دست و پاگیر و ایجاد جاذبه‌های مطلوب در سرمایه‌گذاری را ضروری خواند و افزود: بر اساس آمار و ارقامی که از 100 تشکل اقتصادی جمع آوری شده است 43 درصد تولید، در این مدت کاهش و قیمت محصولات نیز افزایش 87 درصدی را نشان می دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه در همین مدت قیمت مواد اولیه تولید نیز 112 درصد رشد نشان می‌دهد، تصریح کرد: سهم تولید از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به طور جدی نادیده گرفته شده است و به جای پرداخت سهم 30 درصدی در این بخش تنها 3 درصد به این حوزه اختصاص یافته است.

افضلی فرد همچنین به اشاره به اینکه در یک سال اخیر در مقابل 50 واحد تولیدی تاسیس شده 566 واحد تولیدی تعطیل شده است، عنوان کرد: امیدواریم تجهیزات و تامین نقدینگی در حمایت از صنعت و تولید رنگ واقعیت به خود بگیرد چراکه این بخش در این عرصه کنونی واقعا نیازمند حمایت است/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، شناور ، بودن ، نرخ ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.