خبرگزاري رويترز در گزارشي از فورت ميد واقع در ايالت مريلند آمريکا از تلاش آژانس امنيت ملي آمريکا براي جلوگيري از بروز رسوايي هاي مشابه آن چه "ادوارد اسنودن" براي اين نهاد آمريکايي رقم زد پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "تبسم زکريا" و "وارن استروبل" نويسندگان اين گزارش مي نويسند: آژانس امنيت ملي آمريکا براي تغيير فرايندها و شبکه هاي رايانه‌اي خود و با هدف جلوگيري از پرورش ادوارد اسنودن‌هاي جديد در متن اين نهاد امنيتي دهها اقدام مختلف را به مرحله اجرا گذاشته است.

"ريچارد لادجت" رئيس گروه مامور انجام اين تغييرات در آژانس امنيت ملي آمريکا مي گويد: " افشاگري هاي اسنودن، کارمند پيشين آژانس امنيت ملي آمريکا درباره گستردگي فعاليت هاي نظارتي آمريکا طوفان به پا کرد." 

وي اذعان کرد آژانس امنيت ملي آمريکا به بهترين شيوه به ماجراي اسنودن واکنش نشان نداد.  

اين مقام آمريکايي وعده داد اين آژانس شفافيت بيشتري در اين مورد به خرج بدهد اما در عين حال گفت بيم آن مي رود اسنودن که به يک ميليون و 700 هزار سند دسترسي دارد اسناد بيشتري را منتشر کند.

"لادجت" در عين حال ماموريت آژانس امنيت ملي آمريکا را  با تاکيد بر اين که فعاليت هاي اين نهاد بيشتر در زمينه خنثي سازي توطئه هاي تروريستي است توجيه کرد و اطمينان داد ماجراي اسنودن مانع از آن نشده است که اين آژانس هکرها، برنامه نويس ها و ساير مهندسان رايانه را استخدام نکند.

وي در گفتگو با رويترز که يکي از معدود مصاحبه هايي است که با رسانه ها انجام داده است  در مقر آژانس امنيت ملي آمريکا در فورت ميد گفت: هر بار که شما به کسي اعتماد مي کنيد اين امکان وجود دارد که به شما خيانت کند.

به گفته اين مسئول آژانس امنيت ملي آمريکا چهل و يک اقدام فني در زمينه جمع آوري اطلاعات يا نظارت بر شبکه هاي رايانه اي و افزايش نظارت بر فعاليت هاي فردي به اجرا گذاشته شده است.

ريچارد لادجت تاکيد کرد: دو برابر کردن نظارت بر فعاليت ها و اطلاعات ، تشديد تدابير امنيتي که براي کارکنان آژانس در نظر گرفته شده و افزايش کدهاي امنيتي قبل از دسترسي به شبکه اطلاعاتي از جمله اقداماتي است که در حال انجام است.

آژانس امنيت ملي آمريکا که  ماه هاست با انتقادهاي شديد مطبوعات و کنگره و حمله کشورهاي خارجي مواجه است و به ندرت در اين خصوص توضيح مي دهد به تازگي مي کوشد روايت خود را از ماجراي اسنودن مطرح کند.

بر همين اساس اين آژانس به شبکه تلويزيوني سي بي اس اجازه تهيه گزارشي را داده که قرار است فردا يکشنبه پخش  شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار