معاون امور روستایی بنیاد مسکن اعلام كرد: از ۸ هزار واحد مسکونی بازدید شده شهرستان دشتستان ۲ هزار و ۱۵۸ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده است.

مهدیان معاون امور روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در زلزله هفتم آذرماه شهرستان دشتستان بوشهر بیش از دو هزار و ۱۵۸ واحد تخریب شده‌اند گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۸ هزار واحد خسارت دیده این شهرستان را بازدید کرده و میزان خسارت آن‌ها را مشخص کرده است. 

وی ادامه داد: علی رغم بالا نبودن میزان زلزله شدت تخریب در این منطقه بسیار بالا بوده است. 

مهدیان در ادامه تصریح کرد: عمده واحدهای این منطقه به دلیل فرسودگی و نداشتن سازه مقاوم دچار آسیب جدی شده است.  
معاون امور روستایی بنیاد مسکن در ادامه اظهار داشت: از هشت هزار واحد بازدیدشده در این منطقه یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی دیوار حیاتشان تخریب شده است. 

مهدیان در ادامه گفت: دو هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی روستایی نیز نیازمند خسارت تعمیری هستند. 

وی در ادامه تصریح کرد: کار کار‌شناسی بازدید از واحدهای استانی به پایان رسیده و میزان خسارات نیز مشخص شده است. 

معاون امور روستایی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای نوساز به دلیل عدم رعایت اصول ساخت و ساز نیازمند مقاوم سازی هستند گفت: تلاش شده با استفاده از مصالح نوین بسیاری از واحد‌ها را مقاوم سازی نماییم. 

مهدیان در ادامه توضیح داد: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این منطقه تشکیل پرونده داده و منتظر ابلاغ دولت برای ارائه تسهیلات هستند. 

***ارائه کمک‌های بلاعوض از منابع بنیاد مسکن 


وی در ادامه تصریح کرد: بنیاد مسکن بخشی از کمک‌های بلاعوض را از طریق منابع خود به متقاضیان برای شروع ساخت و ساز اعطا می‌کند. 

مهدیان در خصوص آواربرداری واحدهای مسکونی گفت: برخی از واحد‌ها به دلیل داشتن زمین خالی در مجاورت واحدهای مسکونی جانمایی می‌شود و واحد مسکونی آسیب دیده تخریب نمی‌شود. 

معاون امور روستایی بنیاد مسکن در ادامه افزود: برخی از واحد‌ها که به دلیل بالا بودن میزان خسارت تخریب و توسط خود ساکنان تفکیک مصالح می‌شود. 

وی در ادامه افزود: برخی از متقاضیانی که خود خواستار آواربرداری واحد‌هایشان هستند تخریب صورت می‌گیرد. 

مهدیان در ادامه اظهار داشت: بسیاری از ساکنان این منطقه دارای ماشین آلات سنگین هستند و از امکانات خودشان برای تفکیک مصالح استفاده می‌شود. 

***دشتستان غنی از مصالح ساختمانی است

مهدیان با اشاره به اینکه عمده کار بازسازی شروع شده است، گفت: این منطقه غنی از مصالح ساختمانی است و شهرستان برازجان به عنوان قطب تجاری مصالح در استان بوشهر شناسایی می‌شود. 

معاون امور روستایی بنیاد مسکن در ادامه اظهار داشت: در صورتی که این منطقه نیازمند مصالح ساختمانی باشد بنیاد مسکن نیز اقدام به عرضه مصالح ساختمانی می‌کند. 

مهدیان با اشاره به اینکه منطقه زلزله زده دشتستان گرمسیر است و در حال حاضر فصل کاری و ساخت و ساز در این منطقه است گفت: این منطقه برای اسکان موقت مشکلی ندارد و بسیاری از ساکنان در چادر‌ها مشغول زندگی هستند. 

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از ساکنان نیز در این منطقه مشغول کار کشاورزی هستند و عموما در خانه‌هایشان زندگی نمی‌کنند. 

***۲۵میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای تخریبی

وی در خصوص تسهیلات ارائه شده به آسیب دیده گان گفت: دولت برای واحدهای تخریب شده ۲۵ میلیون تومان وام و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض درنظر گرفته است. 

مهدیان در ادامه یادآور شد: برای واحدهای تعمیری نیز براساس میزان خسارات ۱۰ میلیون تومان تسهیلات و دو میلیون تومان کمک بلاعوض نیز درنظر گرفته است. 

معاون امور روستایی بنیاد مسکن در ادامه خاطرنشان کرد: برای واحدهای مسکونی که حیاتشان دچار آسیب شده است سه میلیون تومان تسهیلات و یک میلیون کمک بلاعوض در نظر گرفته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تخریب ، واحد ، مسکونی ، دشتستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار