مديركل هماهنگي امور استان‌هاي سازمان ملي استاندارد ايران گفت: رعایت استاندارد اجباری و تشویقی از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی موجب افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تقویت بازار صادرات می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مرندی‌مقدم در حاشیه بازدید از شرکت باند و گاز و پنبه شهر صنعتی کاوه، زندگی بدون استاندارد را پر هزینه دانست و گفت: رعایت نکردن استانداردهای لازم در تولید کالای پزشکی موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیری خواهد شد.

وي با بيان اينکه راه توسعه از استاندارد مي‌گذرد، ادامه داد: استاندارد در حوزه‌هاي مختلف خدمات اجتماعي، رفاهي و پزشکي وارد شده است و در حال حاضر در بخش استاندارد در حوزه پزشکی موفق هستیم.

وی ادامه داد: از این رو و نظر به اهمیت موضوع استاندارد طبق برنامه‌ریزی‌های لازم تمام کالاهای وارداتی به لحاظ استاندارد کنترل می‌شوند تا مشکلیبه وجود نیاید.

وی ادامه داد: حوزه فعالیت سازمان استاندارد بسیار گسترده است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند با تصویب توسعه اختیارات قانونی و گسترش انحاءبرخورد با واحدهای متخلف، سازمان استاندارد را در دستیابی به اهداف مد نظر،یاری کنند.

وی اساس تولید و صادرات را بر مبنای استاندارد دانست و اضافه کرد: استاندارد تولیدات در ارتقای کیفیت آنها بسیار تأثیرگذار است.

قائم مقام سازمان استاندارد در ادامه اظهار کرد: در صورتی که کالایی از مبادی غیر رسمی وارد کشور شود و استانداردهای لازم را نداشته باشد موضوع از سوی این سازمان پیگیری وبا مسببین برخورد می‌شود.

مرندی با اشاره به اینکه استاندارد يكي از اركان اصلي صادرات است، بیان کرد: براي حضور در بازارهاي جهاني بايد استاندارد در كالاها رعايت و حمایت از تولید ملی سرلوحه کارها باشد./س

برچسب ها: رعایت ، استاندارد ، اجباری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.