عضو کمیسیون امنیت ملی ضمن انتقاد از نقض توافقنامه ژنو اظهار داشت: ایران باید مذاکرات را به بن‌بست رسیده تلقی کرده و مسیر خود را طی کند.

ابراهیم‌ آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با انتقاد از نقض توافقنامه ژنو اظهار داشت: آمریکایی‌ها در ذات و پیشینه تاریخی‌شان هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و همراه مطمئنی برای هیچ‌کس، حتی دوستان خود نبودند.
 
وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها به هیچ‌وجه حاضر نیستند انقلاب اسلامی را تحمل کنند و بی‌وفایی و ناجوانمردی آنها از ابتدا نیز آشکار بود و معلوم بود که این فضا را به سرانجام نخواهند رساند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: علی‌‌رغم واقف بودن ما به غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها، از آنجا که تبلیغات مقامات آمریکایی در دنیا به گونه‌ای بود که گویا ایران به هیچ‌وجه حاضر نیست در مسئله هسته‌ای خود مذاکره کند و اینطور وانمود می‌کردند که ایران در بحث هسته‌ای به دنبال بمب اتمی است، ایران به صورت جدی وارد مذاکره شد و مذاکرات به توافق اولیه‌ای منجر شد.
 
آقامحمدی با بیان اینکه بخشی از توافق صورت گرفته ظالمانه بود گفت: بحث آب سنگین اراک و استفاده نکردن از سانتریفیوژهای نسل 2،3 و 4 در این بخش قرار می‌گیرد ولی به هرحال توافق اولیه‌ای انجام شد و تیم مذاکره‌کننده ایرانی این مباحث را پذیرفتند.
 
وی با بیان اینکه ما در روابط‌مان با آمریکا و غرب مقداری نرمش نشان دادیم، گفت: صحبت‌های رئیس‌جمهور کشورمان که "اوباما" را فردی بسیار مودب و باهوش توصیف کرد، اما در مقابل سخنان وی، رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرد که ما هیچ اعتمادی به رئیس‌جمهور ایران نداریم و همچنین نرمش گفتمان در تیم مذاکره‌کننده ما به گونه‌ای بود که غربی‌ها طمع کردند که می‌توانند با زور به اهدافشان برسند و ایران را تسلیم خواسته‌های خود کنند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه توافقنامه ژنو نقض شده است، گفت: ایران بایستی مذاکرات را متوقف و بحث مذاکرات را به بن‌بست رسیده تلقی کند و راه خود را طی کند، چرا که هم‌اکنون دنیا می‌داند این نقض توافقنامه از سوی آمریکا و اروپا بوده و ایران علی‌رغم ستم‌هایی که در بحث توافقنامه دیده بود، حد را نگه داشته و به توافقنامه پایبند بوده است.
 
آقامحمدی با تاکید بر اینکه دیگر توجیهی وجود ندارد که ایران بخواهد دنبال غربی‌ها برود و خواستار مذاکره با آنها شود، گفت: به نظرم مذاکرات تمام‌شده است و ایران بایستی مذاکرات را تمام‌شده تلقی کند.
 
وی با تاکید بر اینکه مجلس و کمیسیون امنیت ملی حتما مسئولین دستگاه دیپلماسی را فراخواهد خواست، گفت: مجلس در این رابطه  دستگاه دیپلماسی را از نظر خود مطلع خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۲
آنچه که مشهود وآشکار است
1-دولت امریکانامرد بوده هست وخواهد بود.2-دولت مردان امریکائی بعد از سی واندی سال به وضوح به انسجام ملت ایران وقدرت باورنکردنی نظام ونظامی ایران آگاه شده اند
آخرین اخبار