مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در 24 ساعت گذشته بیش از 800 دستگاه خوروی گرفتار در برف و کولاک به ویژه در محورهای مواصلاتی کوهستانی و گردنه‌های الماس و صائین امدادرسانی شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ بهرام غیبی امروز در همایش باز‌آموزی امدادگران زمستانی در سرعین اظهار داشت: این دوره بازآموزی به مدت سه روز برگزار می‌شود و امدادگران شرکت‌کننده با جدیدترین روش‌ها و شیوه‌های امداد و نجات کوهستان و کمک به هموطنان به شکل‌های مدرن آشنا می‌‌شوند.

وی تصریح کرد: همه ساله شاهد برگزاری دوره‌های بازآموزی و بازبینی آموزش‌های امداد و نجات هستیم که برای گروه‌های تخصصی برگزار می‌شودو این بار 300 امدادگر جاده‌ای که در طرح زمستانی امسال در 19 پایگاه ثابت و سیار و موقت هلال احمر بکارگیری شده‌اند، در این دوره‌ها حضور یافتند.

غیبی با بیان اینکه با بارش سنگین برف امدادرسانی با جدیت ادامه دارد، افزود: در 24 ساعت گذشته بیش از 800 دستگاه خوروی گرفتار در برف و کولاک اکثراً در محورهای مواصلاتی کوهستانی و گردنه‌های الماس و صائین امدادرسانی شده‌اند.

وی تاکید کرد: در این مدت2 هزار و 900 نفر امدادرسانی شدند و بیش از 250 نفر نیز اسکان موقت داده ‌شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین از توزیع 400 قوطی کنسرو، بیش از 4 هزار قرص نان و 35 کیلوگرم خرما در بین افراد گرفتار در برف و کولاک با هدف تغذیه مناسب خبر داد و افزود: امدادگران ما با کمک 50 دستگاه خودروی کمک‌دار به یاری این هموطنان شتافتند و آنها را از مشکلات پیش آمده رهایی داده‌اند.

غیبی در ادامه بیان داشت: امدادگران ما همچنین به بیش از 150 خودرو در بستن زنجیر‌چرخ و مهیا کردن سایر تجهیزات زمستانی کمک کردند تا آنها به راحتی بتوانند به تردد خود ادامه دهند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، هلال ، احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.