مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: پیروی از الگوی اسلامی ایرانی برای پیشرفت یکی از مصادیقی است که مورد تاکید رهبری هم قراردارد..

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  علیرضا جعفری با اشاره به سبک زندگی و اهمیت نوسازی شهری در این ارتباط، افزود: یکی دیگر از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری موضوع سبک زندگی است که این امر هم باید الگو برداری از سبک اسلامی ایرانی باشد. در چنین جایگاهی یکی از مباحثی که می تواند بر سبک زندگی شهروندان اثر گزار باشد نوسازی شهری است که این امر در شهرداری تهران به خوبی دنبال می شود.

وی در ادامه یاد آور شد: برای تحقق چنین اهدافی باید نگاه ویژه به مراکز علمی، تربیتی و فرهنگی داشت، نهادهایی که جرایانات علمی ایجاد می کنند .  
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به نقش بسیج دانشجویی خاطرنشان ساخت : بسیج دانشجویی هم یکی از نهاد هایی است که می تواند در ایجاد این جریانات موثر باشد. امروزه عمل به دانش موجود و اجرای مباحث علمی از مهمترین بخش هر پروژه ای به شمار می آید و بسیج دانشجویی می تواند در به صحنه آوردن علم در عرصه  عمل نقش ویژه ای ایفا کند.  
 
تشکیل کارگروه تخصصی فضاهای شهری با الگوی اسلامی ایرانی 


همچنین رییس بسیج دانشجویی کشور نیز با بیان اینکه نوسازی بافت های فرسوده یکی از نیازهای مبرم شهر است گفت: باید کار گروه های تخصصی در عرصه فضاهای شهری ایجاد شود . وی همچنین تاکید کرد: پیروی از الگوی اسلامی و ایرانی در نوسازی بافت های فرسوده باید سرلوحه اقدامات باشد. 

دکتر ودود حیدری در بازدید خود از مرکز آموزش علمی کاربردی شهر سازی ،نوسازی و بهسازی شهرداری تهران با علیرضا جعفری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز دیدار کرد و بر لزوم نوسازی بافت های فرسوده با پیروی از الگوی اسلامی ایرانی تاکید کرد. 

ودود حیدری در این دیدار گفت:  تهران نماد یک شهر اسلامی است که به تعبیری از این شهر به عنوان ام القرای اسلام یاد می شود از اینرو باید در توجه به معماری آن و نیز نوسازی بافت های فرسوده و شناساندن این شهر دقت لازم را به عمل آورد. 

وی در ادامه افزود: چنین امری وقتی به خوبی تفهیم شود می تواند موجبات پیشرفت متولیان را نیز فراهم آورد. 

رییس بسیج دانشجویی کشورهمچنین تصریح کرد : امروز یکی از نیاز های مهم مشارکت مردم در نوسازی است از اینرو باید الزام کار مشترک برای نوسازی مردمی فراهم شود. 

ودود با اشاره به ایجاد چنین مرکز آموزشی ابراز کرد : ایجاد یک چنین فضاهای آموزشی می تواند شرایط را برای رشد و توسعه علوم و فنون فراهم کند و همچنین موجب ارتقا سطح علمی جامعه شود از اینرو سازمان بسیج دانشجویی اعلام می کند که تمهیدات و تسهیلات  ویژه ای به فارغ التحصیلان و در راستای تامین اهداف دفاترنوسازی فراهم خواهد کرد. 

وی همچنین  از تشکیل کار گروه تخصصی فضای شهری خبر داد و افزود: ایجاد چنین کار گروه هایی با تاکید بر پیروی از الگو های اسلامی و ایرانی می تواند گامی بلند در جهت شناساندن تهران به عنوان ام القرای اسلامی داشته باشد.  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار