سفیر ونزوئلا با اشاره به تجربه‌های مشترک کشورهای آمریکای لاتین با منطقه خاورمیانه در مبارزه با امپریالیسم افزود: باید به اتحادی استراتژیک و پیمانی هم چون پیمان اکو دست یابیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "آمه نتوپ زامب رانو کونترراس" سفیر ونزوئلا در ایران با حضور در دومین میزگرد شناخت اتحادیه آلبا و زمینه‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران با آمریکای لاتین ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: آمریکای شمالی همواره در تلاش بوده تا آمریکای لاتین را به گروگان بگیرد.  
 
وی ادامه داد: ایران نقش مهمی در فرآیند مبارزه علیه امپریالیسم در سطح جهانی دارد .
 
سفیر ونزوئلا افزود: هوگو چاوز تلاش کرد تا باری دیگر به آمریکای لاتین استقلال بخشد قاره‌ای که سال‌ها در مقابل امپریالیسم به زانو درآمده بود و تنها کشور کوبا بوده که به عنوان یک جزیره شرافت علیه امپریالیسم مقاومت می‌کرد.  
 
وی تاکید کرد:  هوگوچاوز کاری را انجام داد که سیمون بلیوار در سال 1826 از انجام آن برنیامد و آن متحد کردن ملت‌های آمریکای لاتین بود.
 
وی تصریح کرد: کشور ونزوئلا در سال 1996 پیشنهاد تشکیل آلبا را مطرح کرد و از این طریق در جهت همکاری و اتصال جزایر دریای کارائیب و آمریکای لاتین گام مهمی برداشت.  
 
سفیر ونزوئلا افزود: امروز 9 سال از تشکیل آلبا می‌گذرد و باید اذعان کرد که رهبران گروه آلبا به هدف خود رسیده‌اند.
 
وی اظهار داشت: این رهبران با تشکیل آلبا یک جهان چند قطبی را پایگذاری کردند که در آن آمریکا ناچار است به حقوق ملت‌ها احترام بگذارد.
 
وی با اشاره به نیاز تاریخی کشورهای آمریکای لاتین به اتحاد و همگرایی ملت‌ها تاکید کرد: تمامی موفقیت‌های بزرگ همچون تشکیل بانک جنوب براساس پیمان و وحدت اساسی میان ملت‌های منطقه است و آلبا در این امر نقش مهمی دارد.
 
وی تصریح کرد: ما باید به سمت منطقه‌ای حرکت کنیم که لبریز از صلح و به دور از امپریالیسم باشد.
 
سفیر ونزوئلا با اشاره به تجربه‌های مشترک کشورهای آمریکای لاتین با منطقه خاورمیانه در مبارزه با امپریالیسم افزود: باید به اتحادی استراتژیک و پیمانی هم چون پیمان اکو دست یابیم.
 
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته دو مرد بزرگ از میان ما رفتند که آثار آن‌ها در میان ما باقی خواهد ماند دنیا چاوز و ماندلا را فراموش نخواهد کرد.
 
سفیر ونزوئلا در پایان از حضار خواست تا به یاد ماندلا وی را تشویق کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفیر ، ماندلا ، تحربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار