مدیرکل موزه های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: دومین موزه فرش دستباف و نفیس کشور در اراک احداث می شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، کارگر در نشست برنامه ریزی احداث موزه فرش در اراک افزود: فرش های دستباف و نفیس "ابراهیم حسینجانی" در این موزه به نمایش در می آید.
وی گفت : تنها موزه فرش دستباف نفیس کشور هم اکنون در تهران فعالیت می کند و همه روزه پذیرای علاقه مندان داخلی و خارجی است.
وی افزود : استان مرکزی به خصوص مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش های دستباف نفیس در کشور محسوب می شوند و احداث موزه فرش در این استان بسیار به جا و ضروری است.
کارگر گفت : احداث موزه فرش در استان مرکزی سرنوشت هنرمندان گمنام این عرصه هنری را در این استان تغییر می دهد.
وی افزود : در تمام نقاط کشور به دلایل مختلف بافنده فرش دستباف کم شده بنابراین احداث این موزه در استان مرکزی که یکی از قطب های نام آشنا در تولید فرش دستباف است می تواند شرایط را تغییر دهد و انگیزه ای منطقی در بین بافندگان ایجاد کند.
وی گفت: تمام مقدمات احداث موزه فرش استان مرکزی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده و در صورتی که استانداری مرکزی و شهرداری اراک زمین آن را واگذار کنند، ساخت آن آغاز می شود.
کارگر افزود: همچنین منزل مسکونی "ابراهیم حسینجانی" در اراک نیز با تجهیز پنج هزار جلد کتاب نفیس به موزه خط و کتابت در استان مرکزی تبدیل می شود.
مدیرکل موزه های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : استان مرکزی و به خصوص شهر اراک هنرمندان بزرگی را در تمام عرصه ها به جامعه تحویل داده است./س
برچسب ها: فرش ، دستبافت ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.