آبمیوه های طبیعی باید جایگزین آبمیوه های صنعتی شوند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: زیاده روی در مصرف نوشیدنی های شیرین مانند شربت ها و آبمیوه های صنعتی باعث تجمع مواد افزودنی و نگهدارنده در بدن می شود.

نسرین علیزاده افزود: در آبمیوه تازه آنزیم های مفید بسیار زیادی وجود دارد و خواص آبمیوه های طبیعی به تازه بودن آن وابسته است و باید پس از آب گیری، فوری میل شود.

وی بهترین زمان نوشیدن آب میوه را هنگام صبح یا نیم ساعت قبل از غذا اعلام کرد و گفت: مواد مغذی و ویتامین های موجود در آبمیوه در این شرایط بهتر جذب می شود.

وی تاکید کرد: از آب میوه های آماده کمتر استفاده کنید زیرا بیشتر شربت ها و آبمیوه های آماده حاوی مقادیر زیادی شکر افزوده است به همین دلیل مصرف زیاد آن ها باعث افزایش دریافت انرژی شده و فرد را مستعد اضافه وزن و چاقی می کند.

وی خاطر نشان کرد: آبمیوه های صنعتی که حاوی قند افزوده هستند ترکیب مضری برای سلامت دندان ها به شمار می رود و باعث تخریب و پوسیدگی بافت دندانی می شود.

علیزاده با بیان این که برای کودکان زیر 6 سال نوشیدن آبمیوه صنعتی توصیه نمی شود، گفت: مصرف زیاده از حد آب میوه طبیعی نیز در کودکان زیر 2 سال باعث کاهش اشتهای آن ها برای مصرف مواد غذایی و شیر می شود.

وی افزود: آبمیوه مانده و کهنه شده تلخ و بدبو می شود و باید از مصرف آن به شدت پرهیز کنید زیرا سبب بیماری زایی و سوء هاضمه می شود .

وی تصریح کرد: در برنامه غذایی روزانه بهتر است از آبمیوه طبیعی و تازه که در منزل تهیه کرده اید استفاده و به جای شربت های صنعتی انواع خانگی آن را مصرف کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: آب میوه ، قند ، شربت ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.